کاخ سفید: برای جنگ طولانی مدت در سوریه آماده‌ایم

۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۵:۴۲ کد : ۱۹۶۲۳۰۴ سرخط اخبار

یکی از مقامات کاخ سفید اعلام کرد: واشنگتن برای همکاری با روسیه در راستای تحقق اهداف مشترک در سوریه تلاش می کند اما در صورت شکست این همکاری آماده است اقداماتی را اتخاذ کند که به طولانی شدن جنگ در این کشور منجر می شود.

به گزارش ایسنا، رابرت مالی، معاون رئیس جمهور آمریکا و هماهنگ کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در کاخ سفید گفت: اگر همکاری میان روسیه و آمریکا درباره سوریه شکست بخورد آمریکا همچنان به مسلح کردن مخالفان سوریه ادامه خواهد داد هرچند که به خوبی درک می کند این مسئله به طولانی شدن جنگ در سوریه منجر خواهد شد.

وی در مصاحبه با مجله "فارن پالسی" گفت: واشنگتن آماده است هر کاری که برای ممانعت از موفقیت و پیروزی نظام سوریه لازم باشد، انجام دهد.

مالی گفت: اهداف مشخص مسکو و واشنگتن در سوریه مطابق است. روس ها گفتند که مخالف انتقال سیاسی قدرت نیستند اما آن ها می خواهند از نابودی نهادهای حکومت و دودستگی در کشور و پیروزی تروریست ها جلوگیری کنند. روس ها از پایبندی به آتش بس حمایت می کنند اما با این مسئله که جبهه النصره از این آتش بس سوءاستفاده کند مخالفند. ما نیز در این دو نکته با آن ها هم عقیده هستیم.

این مسئول گفت: آمریکا می خواهد با روسیه برای توقف حملات جنگنده های سوریه علیه غیرنظامیان و مخالفان همکاری کند و همچنین همکاری و هماهنگی برای مبارزه با داعش و النصره و روند سیاسی را افزایش دهد.


نظر شما :