تل‌آویو حضور نظامی روسیه در ایران را به ضرر خود می‌داند

۲۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۵۳ کد : ۱۹۶۲۳۳۱ سرخط اخبار

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نوشته است که مقامات امنیتی اسرائیل معتقدند که حضور هواپیماهای جنگی روسیه در ایران در آینده به ضرر تل آویو است.

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در واکنش به حضور بمب افکن های روس در ایران، نوشته است که اسرائیل این مسئله را در بلندمدت به زیان خود می داند. 

روز سه شنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بمب افکن های Tu-22 این کشور در پایگاه هوایی همدان مستقر شده و از آنجا برای هدف قرار دادن داعش، راهی سوریه شده اند. 

جروزالم پست در مورد ارزیابی تل آویو از این اقدام نوشته است: «منابع اسرائیلی ادعا می کنند که استقرار هواپیماهای روسی در ایران، فعلا تغییری در منافع اسرائیل ایجاد نمی کند. با این حال، آن ها در نشست های غیرعلنی تائید می کنند که این مسئله می تواند در آینده تبعاتی منفی داشته باشد.»

این روزنامه افزود: «برای مقامات نظامی اسرائیل روشن است که مسکو تلاش می کند روابط میان ایالات متحده و متحدان سنتی اش را بر هم بزند. متحدان آمریکا، از جمله اسرائیل، بازی جدید روسیه و انگیزه واقعی اش را می دانند، اما فعلا احساس می کنند که چاره ای ندارند جز اینکه به صورت تاکتیکی، از آن حمایت کنند.»

در بخش دیگری از این گزارش عنوان شده است که سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل از قبل دریافته بودند که قرار است مسکو به ایران هواپیما اعزام کند، اما هر دو از این اقدام متعجب شده اند. بنا بر این گزارش، هم تل آویو و هم واشنگتن اهمیت توسعه همکاری های تهران و مسکو را درک کرده و می دانند که این مسئله می تواند تبعاتی فراتر از منطقه و در سطح جهان داشته باشد.

جروزالم پست نوشته است که اسرائیل، مصر، عربستان و ترکیه «روسیه را به چشم یک ستاره در حال ظهور نظامی در منطقه می بینند و در مقابل ایالات متحده را یک ستاره در حال افول می دانند. این فقط روسیه نیست که آمریکا را در موضع ضعف نشان می دهد، بلکه چین هم تلاش هایش را برای ایفای نقشی بزرگ تر در خاورمیانه و تقویت موضعش در منطقه آغاز کرده است. این کشور این هفته اعلام کرد که قصد دارد به ارتش (بشار) اسد، آموزش و پشتیبانی ارائه کند.»


نظر شما :