آمریکا خارج کردن سلاح‌های اتمی خود از ترکیه را آغاز کرده است

۲۹ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۲۲ کد : ۱۹۶۲۳۷۱ سرخط اخبار

در حالی که تنش ها بین آنکارا و واشنگتن درباره استرداد فتح الله گولن ادامه دارد، یک پایگاه خبری بلژیکی خبر داده که آمریکا خروج سلاح های اتمی خود از ترکیه را آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه بلژیکی در خبری به نقل از منابع آگاه خبر داده آمریکا خارج کردن سلاح های اتمی خود از ترکیه را آغاز کرده است.

پایگاه خبری EurActiv که دفتر مرکزی آن در بروکسل بلژیک است، در خبری اختصاصی گزارش داده که آمریکا خروج سلاح های اتمی خود از ترکیه و انتقال آن به رومانی را آغاز کرده است.

در گزارش این پایگاه آمده است که دو منبع مستقل خبر شروع خروج و انتقال سلاح های اتمی آمریکا از ترکیه به رومانی را به این رسانه داده اند.

یکی از این منابع تاکید کرده که انتقال سلاح های اتمی آمریکا از ترکیه به رومانی، هم از نظر فنی و هم از نظر سیاسی، کار بسیار چالش برانگیزی بوده است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: «جابجایی و حرکت دادن بیش از 20 بمب اتمی، آسان و راحت نیست».

پیش از این در خبرها آمده بود که آمریکا در پایگاه اینجرلیک ترکیه، حدود 50 بمب اتمی تاکتیکی دارد؛ سلاح هایی که از چند دهه قبل در این پایگاه مستقر شده است.

یکی منبع مطلع دیگر به پایگاه بلژیکی گفته است که روابط واشنگتن و آنکارا پس از کودتای اخیر به شدت تیره شده تا جایی که آمریکا دیگر اطمینانی به ترکیه برای میزبانی کردن از بمب های اتمی نداشته است.

گفته می شود که بمب های اتمی از ترکیه، در حال انتقال به پایگاه هوایی «دِوِسِلو»( Deveselu) در رومانی هستند. این شهر میزبان سپر دفاعی موشکی آمریکا است؛ سپری که خشم روسیه را به دنبال داشته است.

هنوز مقامات آمریکایی و ترکیه ای به خبر منتشر شده درباره خروج سلاح های اتمی آمریکا از ترکیه واکنشی نشان نداده اند.

کلید واژه ها: از ترکیه سلاح های اتمی رومانی


نظر شما :