کره شمالی تولید پلوتونیوم را از سرگرفته است

۳۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۴:۳۵ کد : ۱۹۶۲۳۷۶ سرخط اخبار

کره شمالی اعلام کرد که تولید پلوتونیوم خود را با بازفرآوری میله های سوختی مصرف شده از سر گرفته و مادامیکه تهدیدهای آمریکا وجود دارد، تصمیم ندارد آزمایش های هسته ای خود را کنار بگذارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، موسسه انرژی اتمی کره شمالی که گرداننده تاسیسات هسته ای یونگ بایون است به خبرگزاری کیودو اعلام کرد که اورانیوم بسیار غنی شده مورد نیاز برای سلاح های هسته ای را تولید کرده است.

این موسسه در یک مصاحبه کتبی با کیودو همچنین اعلام کرد: ما میله های سوختی مصرف شده در یک راکتور گرافیتی را باز فرآوری کردیم.

این موسسه میزان پلوتونیوم یا اورانیوم  غنی شده تولیدی را افشا نکرد اما گمان می رود کره شمالی ماه هاست که تولید پلوتونیوم را از سر گرفته است.

این موسسه در ماه ژوئن اعلام کرد که کره شمالی تاسیاست یونگ بایون را برای تولید پلوتونیوم از سوخت مصرفی بازگشایی کرده است 

براساس گزارش کیودو موسسه کره شمالی در ساخت سلاح های هسته ای "سبک تر و متنوع تر" موفقیت هایی داشته و قصد ندارد آزمایش های هسته ای خود را متوقف کند. 

این موسسه تاکید کرده است: تحت شرایطی که آمریکا بطور مداوم ما رابا سلاح هسته ای تهدید می کند ما نمی توانیم آزمایش های هسته ای خود را متوقف کنیم. کره شمالی یک راکتور هسته ای  100 هزار کیلوواتی آب سبک برای مصارف آزمایشی ساخته است .

این موسسه به جزییات بیشتر در این رابطه اشاره نکرده است

کلید واژه ها: پلوتونیوم


نظر شما :