پادشاه بحرین با پوتین دیدار کرد

۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۶۲۹۳۹ سرخط اخبار

روسیه و بحرین چندین یادداشت همکاری دوجانبه در زمینه نظامی و گاز را در حضور رهبران دو کشور امضا کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در سفرش به روسیه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه بحث و گفتگو کردند.

همچنین مسئولان شرکت های روسی و بحرینی در حضور رهبران دو کشور چهار سند همکاری دوجانبه در زمینه های همکاری نظامی، فنی و گاز امضا کردند.

علاوه بر این دو طرف با تشکیل کمیته دولتی مشترک برای همکاری تجاری-اقتصادی و علمی و فنی و همکاری نظامی توافق کردند.

پوتین در دیدار با پادشاه بحرین ابراز امیدواری کرد که وی طی بازدیدش از همایش نظامی بین المللی "ارتش 2016" از توانایی های مجتمع صنایع نظامی روسیه اطلاع یافته باشد.

پادشاه بحرین نیز بر اهمیت مشارکت هیات های نظامی بحرینی در این همایش برای بهره بردن کافی از مهارت های نظامی روسیه تأکید کرد.

تاکید بحرین بر حمایت از توافق آمریکا و روسیه درباره سوریه

خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین نیز در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما از هر طرحی برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه که ضامن حفظ تمامیت ارضی این کشور باشد حمایت می کنیم. منامه از توافق روسیه و آمریکا برای حل بحران سوریه حمایت می کند.

وی گفت: برخی کشورهای منطقه نقش "منفی" در بحران سوریه ایفا می کنند. "ایران باید سیاست خود را در قبال کشورهای عربی تغییر دهد و در امور آن ها «مداخله» نکند وگرنه این کشورها از خود دفاع خواهند کرد."

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :