بازنشستگی مفتی سعودی به دلیل اظهارات ضد ایرانی!

۲۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰ کد : ۱۹۶۳۰۷۹ سرخط اخبار

مفتی اعظم عربستان که امسال بعد از ۳۵ سال خطبه روز عرفه را نخواند، مدعی شده که به دلیل مشکل حنجره اش نتوانست خطبه روز عرفه امسال را بخواند، اما روزنامه رای الیوم از دلیل دیگری پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، شیخ عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی اعظم عربستان روز یکشنبه در یک گفتگوی رسانه ای عنوان داشت که مشکل حنجره اش باعث شده تا نتواند خطبه روز عرفه را بخواند.

آل الشیخ از ۳۵ سال قبل تاکنون خطبه روز عرفه را می خواند اما امسال نخستین سالی است که به دلیل شرایط جسمی اش نتوانست این خطبه را بخواند.

عبدالرحمان السدیس، رئیس امور مسجد الحرام برای نخستین بار خطبه روز عرفه را در مسجد نمرة واقع در عرفات خواند.

این در حالی است که سوالات زیادی در خصوص عدم ایراد خطبه روز عرفه توسط مفتی اعظم عربستان در شرایط کنونی و بعد از اتهام زنی های وی علیه ایران و شیعیان به وجود آمده است.

روزنامه رأی الیوم به نقل از منابع رسانه ای عربستان گزارش داد که سخنان آل الشیخ علیه ایران و شیعیان نارضایتی بسیاری از محافل رسمی و غیررسمی را برانگیخت و همین مساله باعث عدم ایراد خطبه روز عرفه از سوی آل الشیخ شده است.

آنها همچنین تاکید کردند که به احتمال زیاد پادشاه عربستان به دلیل سخنان اخیر آل الشیخ و تکفیر شیعیان مانع خطبه خواندن وی شده است.

این منابع تاکید کردند که احتمال بازنشستگی آل الشیخ طی هفته ها و یا ماه های آینده وجود دارد به طوریکه شیخ السدیس در خطبه های خود به این مساله به صورت تلویحی اشاره کرده و از خدمات آل الشیخ طی ۳۵ سال گذشته قدردانی کرد.

آنها تاکید کردند که انتقادات زیادی علیه روزنامه مکة به دلیل انتشار سخنان آل الشیخ علیه ایران و شیعیان صورت گرفته است به طوریکه شیخ السدیس در خطبه روز عرفه عنوان داشت که رسانه ها باید از امکاناتشان برای تقویت دین اسلام استفاده کرده و از نشر شایعات و ایجاد تفرقه بپرهیزند.

کلید واژه ها: عرفه الشیخ روز عرفه آل الشیخ خطبه روز عرفه خطبه روز روز عرفه را شیعیان عرفه را


( ۱ )

نظر شما :