اولاند:‌ تروریسم وجهه اسلام را هدف قرار داده است

۲۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۲:۴۴ کد : ۱۹۶۳۲۶۳ سرخط اخبار

همزمان با اینکه فرانسه همچنان در حالت فوق العاده به سر می برد، امروز (دوشنبه) مراسمی را برای گرامیداشت یاد تمامی قربانیان حملات تروریستی در پاریس برگزار کرد، اولاند در این مراسم تاکید کرد: تروریسم خدشه وارد کردن به وجهه اسلام را هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسامی قربانیان حملات تروریستی سال گذشته در پاریس و ژوئیه امسال در نیس در جریان این مراسم قرائت شد. در این مراسم یاد کشته شدگان حملات تروریستی در بروکسل، بورکینافاسو، ساحل عاج و کشور مالی نیز گرامی داشته شد.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در جریان این مراسم گفت: ما به سخنان قربانیان تروریسم، نزدیکان و خانواده های آنها گوش دادیم. شما از غیاب غیرقابل تحمل آنها برای ما گفتید. انجمن های قربانیان نیز که به آنها ادای احترام می کنم حامل این پیام دلخراش هستند.

اولاند تصریح کرد، تفکر تروریسم خدشه وارد کردن به وجهه دین اسلام را هدف قرار داده است و قربانیان این تفکر شامل هزاران تن هستند. دشمن یکی است چه القاعده باشد چه داعش.

وی افزود: برای مدت طولانی تروریسم مجموعه ای از تراژدی های تکروانه بود. این قربانیان انتخاب نشده و همراهی نشده بودند و بیشتر اوقات تنها مانده بودند.

اولاند ادامه داد: شما امروز در اینجا گردهم آمده اید تا قدرت های مردمی را فرا بخوانید و تلنگری به ادارات وارد کنید. این از ابتکار شما است که "صندوق تضمین بیمه های اجباری خسارت" تشکیل شد. ولی تروریسم ابعاد خود را تغییر داده است. تروریسم علیه ما اعلان جنگ کرده است. ما درگیر یک سری حملات تروریستی از طرف همان دشمن شدیم. قربانیان این حملات هزاران تن هستند.

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد: قوانین جبران خسارت نمی توانند همان قوانین گذشته باشند. یک وزیر با هدف رسیدگی به مسائل مربوط به تروریسم توسط نخست وزیر فرانسه منصوب شده است. این ماموریتی است که باید تمام توانایی های دولت و حتی بیشتر از آن را بسیج کند تا برای کمک به قربانیان هماهنگی های لازم را انجام دهد.

وی گفت: با توجه به شدت جنایات وحشیانه، نمی توان از تلاش های سرسختانه ناامید شد. دیگر هیچ چیز مانند قبل نخواهد بود. 

اولاند با تاکید بر اصلاح سیستم جبران خسارت قربانیان تروریسم گفت: نحوه عملکرد و قوانین این سیستم اصلاح خواهد شد و منابع آن نیز مورد بازبینی قرار می گیرند. دولت باید تضمین کننده باشد. دولت هزینه های درمانی آسیب های جسمی و روحی کوتاه مدت و بلند مدت را تقبل خواهد کرد. قانون فرانسه تاکنون دربرگیرنده کلمه تروریسم نبود اما از سال 2012 تروریست ها جنگ علیه ما را به صورت پراکنده آغاز کردند.

فرانسه ۱۸ سال است که هر ساله مراسمی را برای یادبود قربانیان حملات تروریستی برگزار می کند. در مراسم امسال علاوه بر رئیس جمهور، تعداد کثیری از دولتمردان و اعضای اپوزسیون و حتی نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه حضور داشتند.

کلید واژه ها: حملات تروریستی


نظر شما :