بایدن به اوکراین هشدار داد

۰۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰ کد : ۱۹۶۳۳۴۹ سرخط اخبار

معاون رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد، اوکراین باید به وعده های خود درخصوص اصلاحات سیاسی و اقتصادی عمل کند در غیر این صورت با خطر کنار کشیدن اتحادیه اروپا از اعمال تحریم ها علیه روسیه مواجه می شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا در شورای روابط خارجی در نیویورک گفت: می دانیم که اگر برای اتحادیه اروپا بهانه تراشی کنیم، در حال حاضر دست کم پنج کشور وجود دارند که می خواهند بگویند " ما خواستار خروج از روند اعمال تحریم علیه روسیه هستیم".

پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014 میلادی، اروپا تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کرد. علی رغم توافق نامه آتش بس مینسک، درگیری ها در شرق اوکراین همچنان ادامه داشته و قدرت های غربی می ترسند که تلاش های صلح آمیز بی نتیجه بمانند. اوکراین در ازای حمایت مالی از جانب آمریکا و دیگر متحدان غربی متعهد به اجرای اصلاحات شده اما پیشرفت این اصلاحات قابل توجه نیست.

این اظهارات بایدن یک روز پس از آن مطرح شد که وی با پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین در سازمان ملل دیدار و بر اجرای اصلاحات در بخش های انرژی و قوه قضاییه کی یف تاکید کرد و گفت: شرایط برای ضمانت سومین وام مستقل آمریکا تا سقف یک میلیارد دلار فراهم شده است.

بایدن گفت: از زمان آغاز بحران اوکراین دو تا سه ساعت در هفته با رهبران این کشور مکالمه تلفنی داشته ام و به طور همزمان آلمان، فرانسه و ایتالیا را برای پایبند ماندن به تحریم ها علیه روسیه تحت فشار گذاشته ام.

وی افزود: در اروپا یک غریزه مسلم وجود دارد که بگویند "به هر حال روسیه سال ها مالک اوکراین بود، آنها در اوکراین یک دست نشانده داشتند، در این مدت چه تغییراتی حاصل شده؟ چرا ما را در چنین تحریم هایی سهیم کردید؟"

معاون رئیس جمهور آمریکا با اشاره به بحران "عدم اعتماد به نفس" در اروپا که توسط تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا و بحران مهاجرت سوریه به وجود آمد، گفت: من به پوروشنکو هشدار دادم که مطمئن شود اوکراین مقصر ناکامی توافق مینسک تلقی نخواهد شد.

وی افزود: من کسی بودم که پشت مردم اوکراین ایستادم. شما باید متوجه باشید که همه تمایل دارند تا این قربانی را مقصر جلوه دهند. پس بهتر است شما رفتار خود را اصلاح کنید و راه درست را بروید.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :