ظریف: طرح موضوع هولوکاست کمک به مردم فلسطین نیست

۱۲ مهر ۱۳۹۵ | ۰۱:۲۷ کد : ۱۹۶۳۵۹۰ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس اظهار کرد: یکی از نگرانی های سفرا متهم شدن به فساد و حضور در معاملات اقتصادی است و تا زمانی که مصالح کشور را رعایت کنند نباید نگران اتهامات باشند. 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدجواد ظریف که برای پاسخ به سوال پورابراهیمی نماینده کرمان در جلسه علنی امروز مجلس حضور داشت، گفت: وزارت امور خارجه برای کار اقتصادی تشکیل نشده و هدفش کار سیاسی و امنیتی بوده است و از زمانی هم که این دولت مسئولیت را بر عهده گرفته در چند حوزه مشکلات آسیب شناسی شده است. 

وی افزود: در مورد فضای بین المللی باید بگویم که همکاری با جمهوری اسلامی ایران قبل از دولت یازدهم هزینه بر بوده و امروز همکاری با دولت جمهوری اسلامی ایران برای دنیا افتخارآفرین است و همه صف کشیده اند که به کشور ما وارد شوند. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: این مهم ترین اقدامی بوده که دولت یازدهم و وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی در جهت دستورات رهبری و با کمک مردم توانسته انجام دهد. 

در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در مجلس به سه سوال جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد پاسخ داد. 

ظریف تاکید کرد: از کریمی قدوسی تقاضا دارم سیاست خارجی ج. ا. ا که مبتنی بر رهنمودهای رهبری است را زیر سوال نبرد و به خاطر منافع کودکانه اینگونه با وجهه جمهوری اسلامی بازی نکند، چه کسی از صحبت خصوصی سرمدی و امیرعبداللهیان به شما گزارش داده است؟ چگونه به خودتان جرات می دهید در صحن مجلس خلاف بگویید؟! من برای حفظ احترام همکارانم سکوت می کنم و اجازه نمی دهم هیچ کدام از همکارانم مورد سوال قرار بگیرند. هیچ کسی حق ندارد در مورد یک کارگزار سیاست خارجی جمهوری اسلامی به ما توصیه بکند، به شما هم اجازه نمی دهیم چنین تهمتی را به سیاست خارجی ایران بزنید. 

وی افزود: با این تهمت ها، به دشمن اجازه می دهید جرات لاطائلات گفتن پیدا کند، امکان ندارد ما برای پیام دادن به این و آن، نسبت به تغییر همکارانمان اقدامی بکنیم. سیاست ما بر اساس اصول انقلاب است. سیاست انقلابی ماست که این امکان را فراهم کرده که به عنوان یک قدرت نوظهور در جهان کنونی حضور پیدا کنیم. 

ظریف در پاسخ به سوال دیگر کریمی قدوسی درباره مخالفت وزارت امور خارجه با برگزاری نمایشگاه هولوکاست توضیح داد: ضمن احترام به آزادی بیان، اعتقاد شخصی ام این است که این موضوع کمک به مظلوم نمایی رژیم غاصب صهیونیستی است و کمک به مردم فلسطین نیست. همه کسانی که در حوزه فعالیت های بین المللی حضور دارند و در خط مقدم جبهه مبارزه با صهیونیسم هستند هم نظر بنده هستند. ضمن اینکه بنده کاری را محکوم نکردم بلکه گفتم ما در این موضوع شرکت نمی کنیم و این کاری است که توسط بخش غیردولتی انجام شده است. 

وزیر خارجه همچنین در واسخ به سوال دیگری گفت: وزارت خارجه کمترین تغییر نیرو را داشته است، بنا بود امیر عبداللهیان به عنوان سفیر ایران به عمان اعزام شوند که بنا به مشکلات خانوادگی این امکان حاصل نشد و ایشان به عنوان مشاور وزیر منصوب شدند، لذا این بحث ها که تغییر و تحولات در وزارت خارجه به خاطر نگرانی خارجی ها بوده است نه تنها توهین به وزارت خارجه بلکه توهین به نظام است و هیچ پایه و اساسی ندارد. 

ظریف افزود: افتخار می کنم برادران بزرگم قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله و رمضان عبدالله هر روز در تماس با من از سیاست های جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنند.

کلید واژه ها: ظریف هولوکاست


نظر شما :