عمر البشیر به روسیه می‌رود

۲۷ مهر ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۸ کد : ۱۹۶۳۹۱۴ سرخط اخبار

وزارت خارجه سودان اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور کمی پیش از پایان سال جاری میلادی با هدف تقویت همکاری ها و هماهنگی ها در مورد مسائل منطقه به روسیه سفر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بوابه نیوز، ابراهیم غندور، وزیر خارجه سودان پس از دیدارش با بکری حسن صالح، معاون اول عمر البشیر، رئیس جمهور سودان اطلاع از نتایج حضور این کشور در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل گفت: البشیر کمی پیش از پایان سال جاری میلادی با هدف تقویت افق های همکاری و هماهنگی دو کشور سودان و روسیه در محافل بین المللی و در مورد مسائل منطقه به روسیه سفر خواهد کرد.

غندور همچنین اعلام کرد که به زودی به چند کشور سفر خواهد کرد و ابتدا در تاریخ بیست و ششم اکتبر جاری(5 آبان) به دعوت همتای ترکیه ای است به این کشور خواهد رفت سپس جهت تقویت روابط دوجانبه و حمایت از همکاری ها با چین و کره جنوبی به این دو کشور سفر خواهد کرد.

وزیر خارجه سودان در ادامه اظهار داشت که در دیدار با معاون اول رئیس جمهور این کشور گزارشی از دیدارهایی که در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل با 16 وزیر خارجه از جمله وزرای روسیه، آلمان و مجارستان داشته ارائه کرده است.

به گفته غندور در این دیدارها روابط دوجانبه و مسائل مشترک دو کشور مورد بررسی قرار گرفته و وی در برخی همایش ها با موضوع بررسی شرایط کنونی در یمن، سوریه، سودان جنوبی و لیبی شرکت کرده است.

وزیر خارجه سودان افزود: در این دیدار حسن صالح را در جریان تلاش های انجام شده با شرکای سودان درباره ادعای عفو بین الملل مبنی بر استفاده از سلاح های شیمیایی در دارفور قرار دادم. رهبری هیات یونامید در دارفور نیز این اتهامات را رد کرده و تاکید کرد که حدود 20 هزار نیروی این هیات که در دارفور مستقر هستند، گزارشی در این خصوص ارائه نکردند.

کلید واژه ها: سودان سفر خواهد


نظر شما :