آیا موگابه در آخر خط است؟

۰۹ آبان ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۶ کد : ۱۹۶۴۲۵۸ سرخط اخبار

رئیس دفتر بین المللی بانک سرمایه گذاری "لازارد" انگلیس تاکید کرد، رئیس جمهور زیمبابوه ظاهرا مرحله آخر بازی برای کشورش را آماده می کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی اکسپرس، برد پیتر مندلسون، رئیس دفتر بین المللی بانک سرمایه گذاری لازارد و یکی از بنیانگذاران حزب "کارگر نوین" به رهبری تونی بلر مدعی شد که در فوریه سال جاری میلادی به خاطر اهداف غیرنظامی و تجاری به زیمبابوه سفر کرده است.

اما پس از آنکه پاتریک چیناماسا، وزیر دارایی زیمبابوه برای مذاکره حول محور برنامه وام برای کشورش به لندن سفر کرد، مندلسون و اهدافش از سفر به این کشور زیر سوال رفت.

در حال حاضر افشا شده که مندلسون در نامه ای به دولت انگلیس به آنها توصیه کرده که چطور باید به روابط دیپلماتیکشان با زیمبابوه رسیدگی کنند.

وی نوشت: اصلی ترین خطر این است که ذخایر پول نقد رو به اتمام هستند و خطر ناکامی بانکی و بحران نقدینگی با تاثیر  متعاقب بر عملکرد کل اقتصاد وجود دارد.

مندلسون تاکید کرد: کاملاً مشخص است که مرحله آخر بازی در زیمبابوه در جریان است و این مبارزه با سروصدای زیادی در مطبوعات این کشور اجرا می شود. موگابه به نقطه ای رسیده که مرحله آخر بازی به جریان افتاده است. اما مشخص نیست که آخر بازی چه می شود و چه کسی جانشین موگابه خواهد شد؟ آیا این جانشینی تا زمانی که موگابه زنده است، رخ می دهد یا خیر؟

موگابه 92 ساله به دنبال شایعات درخصوص فوتش اخیراً برای افتتاح مدرسه ای در ملاءعام دیده شد و نشان داد که تا زمان مرگش قدرت را رها نخواهد کرد.

مندلسون به دولت انگلیس نسبت به بحرانی که به زودی به راه می افتد، هشدار داد و گفت: جامعه بین الملل باید انگیزه های درست را برای طرفداران اصلاحات به وجود آورد.

کلید واژه ها: زیمبابوه آخر بازی


نظر شما :