هیگ: ترزا می، طرح "ب" برای بریگزیت آماده کند

۱۹ آبان ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۶ کد : ۱۹۶۴۵۳۸ سرخط اخبار

وزیر خارجه سابق انگلیس از ترزا می خواست تا یک طرح "ب" برای بریگزیت در زمانی که پارلمان جلوی طرح اصلی اش برای به جریان انداختن بند ۵۰ معاهده لیسبون تا پایان ماه مارس را بگیرد، تهیه کند.

به گزارش ایسنا، به نقل ازروزنامه ایندیپندنت، ویلیام هیگ، وزیر خارجه سابق انگلیس در مقاله ای از ترزا می، نخست وزیر این کشور خواست برای یک به اصلاح طرح "ب " شروع به برنامه ریزی برای انتخابات سراسری در سال آینده میلادی کند.

وی به نخست وزیر انگلیس هشدار داد، در غیر این صورت با خطر "اشتباه کشنده" مارگارت تاچر، نخست وزیر اسبق انگلیس در ارتباط با طرح مالیاتی دولتش روبه رو خواهد شد.

ویلیام هیگ خاطر نشان کرد: دادگاه عالی انگلیس اگر به این نتیجه برسد که ترزا می نمی تواند پارلمان را دور زده و بند ۵۰ معاهده لیسبون را به اجرا درآورد نیاز مبرمی به یک طرح ب خواهد داشت.

ویلیام هیگ در این مقاله از تقاضای تعداد هر چه بیشتری از قانونگذاران محافظه کار که خواهان یک رای گیری بر سر بند ۵۰ معاهده لیسبون در چند هفته آینده پیش از حکم احتمالی دادگاه عالی در اوایل ماه ژانویه هستند، حمایت کرد.

او همچنین تبدیل به اولین عضو ارشد حزب محافظه کار انگلیس شد که علناً خواهان طرح برگزاری انتخابات سراسری توسط ترزا می شده است.

ویلیام هیگ گفت: طرح الف ترزا می برای اجرایی کردن بند ۵۰ تا انتهای مارس سال آینده بسیار معقول است اما اگر چالش دولت او در دادگاه عالی به منظور دور زدن پارلمان به نتیجه نرسیده و پارلمان اقدام به اصلاح یا تاخیر در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا کند، اتفاقات رخ داده جلوی طرح او را خواهند گرفت.

ویلیام هیگ عنوان کرد: یکسری نشانه های هشدار دهنده کافی مطرح شده اند که موجب می شوند به این نتیجه برسیم که اکنون در نظر گرفتن یک رویکرد متفاوت برای رسیدن به هدف یکسان ما مناسب خواهد بود.

وی افزود: طرح" ب" می تواند شامل برگزاری رای گیری های پارلمانی که دادگاه عالی آن را لازم دانسته، باشد. اگر وزرای دولت به این نتیجه برسند که شانس زیادی برای حکم قضات ارشدتر به یک چنین کاری وجود دارد باید به فکر متوقف کردن دعوی حقوقی و کنار آمدن با این حکم باشند.

کلید واژه ها: هیگ ترزا می بند ۵۰ ٥٠


نظر شما :