کشف اسنادی از تقلب در انتخابات روسیه

۲۶ آبان ۱۳۹۵ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۹۶۴۷۳۷ سرخط اخبار

پلیس روسیه اعلام کرد، در حوزه انتخاباتی که خبرنگاران رویترز در جریان انتخابات پارلمانی ۱۸ سپتامبر شاهد تخلفاتی در آنجا بودند، اسناد و مدارکی دال بر تقلب کشف کرده اند، انتخاباتی که در آن یکی از احزاب وفادار به کرملین پیروز شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اداره پلیس منطقه موردوویا در نامه ای به خبرگزاری مذکور نوشت: در جریان تحقیقاتی که انجام دادیم نشانه هایی از تقلب کیفری را در حوزه انتخاباتی شماره ۵۹۱ کشف کردیم. ما پرونده را به کمیته تحقیقات هیات دولتی که تصمیم می گیرد آیا اتهامات کیفری وارد کند یا خیر تقدیم کردیم.

در ادامه این برنامه آمده است: در نتیجه بررسی صورت گرفته مشخص شد در این رویداد جرمی صورت گرفته که فصل ۱ / ۱۴۲ قوانین و مقررات جنایی روسیه آن را به عنوان تحریف و دستکاری نتایج انتخابات تعریف می کند.

روسیه نسبت به اتهامات تقلب انتخاباتی بسیار حساس است. اگرچه انتخابات اخیر در آرامش سپری شد اما انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی منجر به بزرگترین و پایدارترین اعتراضات از زمان روی کار آمدن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شد.

این نامه پلیس نخستین  اعلام و تاییدیه رسمی در خصوص وقوع تقلب انتخاباتی است. این درحالی است که مقامات انتخاباتی روسیه ماه گذشته اعلام کرده بودند که داده های خبرنگاران رویترز اثبات نشده است.

در روز انتخابات پارلمانی خبرگزاری رویترز خبرنگارانی را به ۱۱حوزه رای گیری در  مرکز و غرب روسیه اعزام کرد آن ها شاهد تفاوت درشمارش آراء، پر کردن صندوق های رای و تخلفات دیگری از جمله رای دادن چند باره یک فرد بوده اند.

در حوزه انتخاابتی ۵۱۹ در منطقه موردوو یا خبرنگاران ۱۱۷۲ رای دهنده را شمارش کردند در حالی که مقامات مشارکت ۱۷۵۶ رای دهنده را ثبت کرده اند.

کلید واژه ها: رویترز


نظر شما :