ازسرگیری روابط آمریکا-روسیه «غیرقابل پذیرش» است

۲۶ آبان ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۵ کد : ۱۹۶۴۷۵۶ سرخط اخبار

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اعلام کرد که ازسرگیری روابط روسیه و آمریکا هزینه غیرقابل پذیرشی برای واشنگتن به همراه دارد.

به گزارش فارس، «جان مک کین» سناتور جمهوری خواه ایالت «آریزونا» روز سه شنبه (دیروز) در بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا برای ازسرگیری روابط با روسیه «غیرقابل قبول» است.

بنا به گزارش شبکه فاکس نیوز، جان مک کین مدعی شد که هزینه آغاز مجدد روابط با مسکو، مشارکت آمریکا در کشتار مردم سوریه توسط دولت سوریه و روسیه است.

وی در اینباره اینگونه گفت: «این هزینه غیرقابل پذیرشی برای یک کشور بزرگ است. وقتی آمریکا در عالی ترین درجه خود قرار داشت، زمانی بود که از آنهایی که با ظلم مبارزه می کردند، حمایت می کرد. این جایگاهی است که ما باید مجدداً در آنجا قرار بگیریم».

مک کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا، پوتین را به عنوان مأمور سابق سازمان اطلاعات روسیه «KGB» توصیف کرد که کشور روسیه را به یک حکومت استبدادی تبدیل کرده و این کشور در حال از بین بردن رقبای سیاسی و تهدید همپیمانان آمریکا می باشد.

ترامپ و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه هفته جاری طی یک تماس تلفنی در خصوص تلاش های بیشتر برای تقویت روابط آمریکا و روسیه گفت وگو کردند.

دفتر ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور منتخب آمریکا از روابط مستحکم و بادوام با روسیه استقبال می کند.

مک کین تأکید کرد: «آخرین تلاش دولت اوباما برای ازسرگیری روابط با روسیه به حمله پوتین به اوکراین و مداخله نظامی در خاورمیانه منجر شد».


نظر شما :