حمایت اکثریت آلمانی‌ها از صدراعظمی مجدد مرکل

۰۶ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۲ کد : ۱۹۶۴۹۷۹ سرخط اخبار

نتایج یک نظرسنجی نشان داده همچنان اکثریت آلمانی ها از تصمیم آنگلا مرکل جهت کاندیداتوری پست صدر اعظمی آلمان برای چهارمین بار حمایت می کنند. همچنین این نظر سنجی حاکی از آن است که شانس مارتین شولتز برای رقابت با مرکل بیشتر شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، این در حالی است که زیگمار گابریل، معاون مرکل و رقیب او در انتخابات برای صدر اعظمی در جایگاه پایین تری از او قرار می گیرد.

براساس یک نظرسنجی که نتایجش روز جمعه منتشر شد، حدود دو سوم آلمانی ها می گویند از تصمیم آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان برای کاندیداتوری برای چهارمین دور صدر اعظمی در انتخابات سال آینده استقبال می کنند.

این نظرسنجی که با حمایت شبکه ZDF آلمان صورت گرفته نشان داد که ۶۴ درصد از مردم این کشور از تصمیم صدر اعظم آلمان برای کاندیداتوری حمایت می کنند و ۳۳ درصد با چهارمین کاندیداتوری او برای صدر اعظمی مخالفند.

همچنین در میان حامیان حزب راست میانه رو اتحاد دموکرات مسیحی آلمان میزان محبوبیت مرکل ۸۹ درصد بوده است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد اگر انتخابات همین فردا (یکشنبه) برگزار شود، بلوک محافظه کار مرکل که در آن اتحاد سوسیال مسیحی نیز حضور دارد حدود ۳۶ درصد آراء را کسب کرده و همچنان حزب اول خواهد بود.

در مقام مقایسه حزب رقیب متعلق به زیگمار گابریل موسوم به حزب سوسیال دموکرات تنها ۲۱ درصد رای کسب می کند.

براساس این نظرسنجی احزاب بلوک متعلق به مرکل رای کافی برای تشکیل ائتلاف با سبزها و همچنین حزب میانه رو موسوم به دموکراتیک آزاد خواهند داشت.

با این حال رای احزاب چپ گرا برای تشکیل ائتلاف موسوم به "قرمز ـ قرمز ـ سبز" که در آن  احزاب سوسیال دموکرات حزب چپ و سبزها حضور داشته باشند کافی نخواهد بود.

همچنین نتایج این نظرسنجی در خصوص حمایت رای دهندگان از این که چه کسی رهبرحزب سوسیال دموکرات باشد نشان داد که مارتین شولتز، رئیس فعلی پارلمان اروپا بسیار جلوتر از زیگمار گابریل است و ۵۱ درصد شولتز را به عنوان کاندیدای این حزب برای صدر اعظمی حمایت کرده اند. در حالی که زیگمار گابریل تنها از حمایت ۲۱ درصد برخوردار بوده است.

کلید واژه ها: مرکل زیگمار زیگمار گابریل


نظر شما :