تعقیب و گریز ارتش سوریه با داعش در پالمیرا

۲۲ آذر ۱۳۹۵ | ۲۰:۲۳ کد : ۱۹۶۵۳۸۴ سرخط اخبار

در پی تسلط داعش بر شهر پالمیرا (تدمر) از توابع استان حمص استاندار حمص اعلام کرد که داعش نیروهای بسیار زیادی را از رقه و دیرالزور گسیل و از دو محور در پالمیرا پیشروی کرده است.

به گزارش ایسنا، طلال البرازی، استاندار حمص در مصاحبه با المیادین گفت که داعش تجهیزات بسیار زیادی را رقه و دیرالزور آورده و از دو محور در تدمر پیشروی کرده است.

وی گفت: پیشروی های داعش در تدمر بر پیروزی های ارتش سوریه تاثیر نخواهد گذاشت و به زودی این شهر را از دست داعش خارج خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: پیروزی های ارتش در حلب درعا و ریف دمشق قدرت های حامی تروریست ها را به لرزه ادنداخت و آنها تلاش کردند به سرعت یک دستاوردی را برای خود رقم بزنند.

استاندار حمص گفت: درگیری ها میان ارتش سوریه و داعش در اطراف پالمیرا ادامه دارد.

در همین حال خبرگزاری اسپوتنیک از یک منبع میدانی آگاه نقل کرد که ساکنان غیرنظامی از شهر تدمر خارج شده اند و ارتش سوریه وارد درگیری های شدیدی در اطراف شهر علیه تروریست های داعش شده و اکنون یک تعقیب و گریز بین دو طرف در جریان است.

این منبع در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: پس از اینکه غیرنظامیان شب گذشته خارج شدند ارتش سوریه از چند ساعت قبل کاملا از شهر تدمر عقب نشینی کرد چراکه با درگیری های شدیدی از سوی اعضای داعش مواجه شد.

وی افزود: ارتش در حال حاضر در اطراف شهر است و مقاومت شدیدی وجود دارد و جنگنده ها پروازهایی دارند و اعضای داعش را که در شهر پالمیرا مستقر هستند، هدف قرار می دهند.

در همین حال مرکز روسی حمیمیم در سوریه اعلام کرد که نیروهای داعش نیروی نسبتا گسترده و تجهیزاتی را از رقه و دیرالزور به پالمیرا آورده اند.

این مرکز اعلام کرد، بیش از ۴۰۰۰ فرد مسلح داعش وارد پالمیرا شده اند و ارتش سوریه در تلاش برای متوقف کردن حملات آنهاست.

پیشتر دستگاه های اطلاعات نظامی اعلام کرده بودند که حدود ۵۰۰۰ نیروی داعش از شهر موصل عراق به رقه و دیرالزور آمده اند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از رامی عبدالرحمان، مدیر مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که پس از اینکه نیروهای ارتش سوریه کاملا از تدمر به سمت حومه جنوبی عقب نشینی کردند با وجود حملات هوایی شدید روسیه، داعش شهر باستانی پالمیرا را کاملا تحت تصرف خود درآورد.

عبدالرحمان گفت: درگیری ها با ادامه حملات هوایی در شهر پالمیرا در حومه حمص در مرکز سوریه متوقف شده است.

خبرگزاری اعماق وابسته به داعش نیز تسلط نیروهای داعش بر شهر را تایید کرد.

چند ساعت پس از اینکه داعش با حملات هوایی شدید روسیه از تدمر بیرون رانده شده بود اما این گروه روز یکشنبه حمله جدید به پالمیرا داشت.

داعش از روز پنجشنبه سلسله حملاتی را در حومه شرقی حمص ترتیب داد که شب شنبه با این حملات توانست وارد شهر پالمیرا شود و برای مدتی کوتاه آن را تحت تصرف خود درآورد اما حملات هوایی شدید روسیه، تروریست ها را بامداد یکشنبه واداشت که عقب نشینی کنند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که ۶۴ حمله هوایی به پایگاه تروریست ها در پالمیرا و اطراف آن داشته است که به کشته شدن بیش از ۳۰۰ تن از اعضای داعش انجامید.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که حملات تروریستی در پالمیرا ناکام گذاشته شده است.

همچنین داعش دست به کشتار ساکنان پالمیرا که در تلاش برای فرار بودند زده که در میان آنها زنان و کودکان نیز هستند.

کلید واژه ها: پالمیرا تدمر ارتش سوریه حمص شهر پالمیرا رقه و دیرالزور دیرالزور


نظر شما :