پیروزی انتخاباتی ترامپ در ویسکانسین تایید شد

۲۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۲ کد : ۱۹۶۵۴۳۷ سرخط اخبار

بازشماری آراء، پیروزی انتخاباتی دونالد ترامپ در ایالت ویسکانسین را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، اعلام شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا از حزب جمهوری خواه با اختلاف بیش از 22 هزار رای هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود را در این ایالت شکست داده است؛ شمارش اولیه آراء نیز همین تعداد رای اختلاف را نشان داده بود.

سه میلیون رای اخذ شده در سراسر ایالت ویسکانسین به درخواست جیل استین، نامزد حزب "سبز" باز شماری شد اما این کار بزرگ تغییر 06 / 0 درصدی را به همراه داشت به طوری که دونالد ترامپ 162 رای دیگر را از آن خود کرد.

این بازشماری درست همان روزی تکمیل شد که یکی از قضات فدرال درخواست حزب "سبز" برای بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری ایالت پنسیلوانیا و بررسی سیستم های انتخاباتی برخی شهرها به خاطر احتمال هک شدن را رد کرد.

استین که هزینه هفت میلیون دلاری بازشماری آراء در ایالت ویسکانسین را از کمک های مردمی پرداخت کرده، تلاش های متعددی نیز برای تحریک بازشماری های سراسری مشابه در ایالت های پنسیلوانیا و میشیگان انجام داده بود که همه آن ها توسط رای دادگاه ها مسدود شد.

درخواست وی برای بازشماری دستی آرای ایالت ویسکانسین نیز رد شده بود.

استین در بیانیه ای از کارمندان کمیته انتخابات ویسکانسین برای تکمیل روند بازشماری آراء تا پیش از ضرب الاجل روز سه شنبه با هدف رفع مناقشات انتخاباتی تشکر کرد اما گفت، امتناع برخی شهرها برای انجام بازشماری دستی آراء بسیاری از سوالات درباره درستی این روند را بی جواب می گذارد.

وی در این بیانیه گفت: این بازشماری هرگز درباره تغییر نتیجه نبوده است بلکه هدف آن اعتبار بخشیدن به آراء و احیای اطمینان تمامی آمریکایی ها به سیستم رای گیری مان بود. بازشماری آرا در ویسکانسین تعدادی مسائل انتخاباتی مهم را مطرح می کند که نیازمند ارزیابی بیشتر و اقدام جدی برای تضمین درستی سیستم انتخاباتی مان است.

در پنسیلوانیا قاضی پل دیاموند گفت: دست کم شش دلیل وجود دارد که ما را ملزم می سازد تا این درخواست حزب "سبز" را رد کنیم.

یکی از وکلای حزب "سبز" گفت: این رای دادگاه ما را بسیار ناامید ساخت و نمی توانم در حال حاضر بگویم که آیا نسبت به این حکم درخواست تجدیدنظر خواهیم داد یا خیر اما یک چیز مشخص است. سیستم انتخاباتی پنسیلوانیا برای رای دهندگان عادلانه نیست و رای دهندگان نمی دانند که آیا آرایشان شمارش شده است یا خیر و این یک مشکل بسیار بزرگ است.

کلید واژه ها: ویسکانسین "سبز" پنسیلوانیا ایالت ویسکانسین حزب "سبز"


نظر شما :