محکوم شدن کریستینا فرناندز به اتهام فساد گسترده

۰۸ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۲۷ کد : ۱۹۶۵۸۴۸ سرخط اخبار

رئیس جمهور سابق آرژانتین به اتهام "مدیریت برنامه گسترده فساد" با حضور یکی از مدیران سابق امور دولتی که در حال مخفی کردن میلیون ها دلار پول نقد در یک صومعه بازداشت شد، محکوم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک قاضی فدرال "کریستینا فرنداندز"، رئیس جمهور سابق آرژانتین، "خوزه لوپز"، مدیر سابق امور دولتی و دیگر مقامات دوران ریاست جمهوری فرناندز را به جرائمی از جمله مصادره عمومی بودجه هایی که در اصل برای عملیات راه سازی عمومی تعیین شده بودند، متهم کرد.

اتهامات فساد گسترده و سوء مدیریت مالی علیه فرناندز و نستور کرچنر، همسر وی و رئیس جمهور فقید آرژانتین مطرح شده است. فرناندز هرگونه تخلف و جرمی را رد کرده و مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور کنونی کشورش را به استفاده از دادگاه ها برای تحت پیگرد قرار دادن وی متهم می کند.

در ژوئیه سال جاری میلادی لوپز در حالی که کیف های پر از پول را به صومعه "Our Lady of Fatima" می رساند و آنها را به بالای در صومعه پرتاب می کرد، بازداشت شد. تصاویر ویدئویی نشان دهنده این نقل و انتقال هستند.

لوپز و جولیو د ویدو، وزیر سابق برنامه ریزی نیز روز سه شنبه به همراه فرناندز محکوم شدند.

ادعای برداشتن از بودجه های پروژه های راه سازی در سانتاکروز واقع در استان پاتاگونیان، جایی که فرناندز در آنجا زندگی می کند، رخ داده است.

در حکم دادگاه آمده است: این جرائم تا 9 دسامبر 2015 یعنی روز پایانی ریاست جمهوری فرناندز ادامه داشته است.

هنوز هیچ حکم بازداشتی برای فرناندز صادر نشده و لوپز به اتهام پول شویی در زندان به سر می برد.

کلید واژه ها: فرناندز


نظر شما :