یمن از اتباعش در آمریکا خواست این کشور را ترک نکنند

۱۲ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰ کد : ۱۹۶۶۶۳۱ سرخط اخبار

سفارت یمن در واشنگتن به اتباع یمنی که در آمریکا هستند درباره ترک این کشور هشدار داد؛ این هشدار بعد از فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ مطرح شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، سفارت یمن در واشنگتن روز یکشنبه پس از صدور فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا (مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله یمن به مدت سه ماه) به آمریکا به اتباع خود که در آمریکا حضور دارند نسبت به ترک این کشور هشدار داد.

سفارت یمن طی بیانیه ای خطاب به یمنی های مقیم آمریکا گفت: متاسفانه یمن نیز شامل هفت کشوری است که براساس فرمان مهاجرتی ترامپ سفر اتباعش به آمریکا ممنوع است و تمامی ویزاهای گردشگری و درمانی شهروندان به استثنای ویزای دیپلماتیک لغو شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است، به دنبال این تصمیم ترامپ به یمنی های مقیم آمریکا گوشزد می کنیم به خارج از آمریکا سفر نکنند تا اینکه این مساله روشن شود.

این بیانیه همچنین افزود: در صورت ایجاد مشکلی برای یمنی ها در فرودگاه های آمریکا موضوع را با امور کنسولی سفارت در میان بگذارند.

یک مسئول دولت یمن نیز روز شنبه نسبت به این فرمان ترامپ واکنش نشان داده بود.

مقامات وابسته به انصارالله در صنعا پایتخت یمن نیز فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان یمنی به آمریکا را غیرقانونی دانست.

کلید واژه ها: مهاجرتی فرمان مهاجرتی


نظر شما :