مسکو: اتهامات آمریکا علیه ایران راه به جایی نمی‌برد

۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۲۹ کد : ۱۹۶۹۲۹۴ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به همکاری های نزدیک مسکو با تهران در مبارزه با تروریسم تأکید کرد که اتهامات آمریکا علیه ایران راه به جایی نمی برد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، اتهامات واشنگتن علیه تهران نمی تواند جای اقدامات عملی را بگیرد و به همین دلیل راه به جایی نمی برد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: «این اتهامات علیه ایران به ایجاد ثبات در منطقه کمکی نمی کند. آمریکا ایران را به حمایت از تروریستم متهم می کند در حالی که مسکو همکاری نزدکی با تهران در زمینه مبارزه با ترویسم در خاورمیانه داشته است».

وی در ادامه گفت: «ما در مسکو مشورت های فعالانه ای با ایران در چهارچوب مذاکرات آستانه داشته ایم».

زاخارووا ادامه داد: «ما بیش از یک بار از آمریکا دعوت کرده ایم که به طور کامل در این فعالیت ها درگیر شود و این یک اقدام عملی است که می تواند برخی نگرانی هایی را که آمریکا دارد از بین ببرد».

این دیپلمات روس افزود: «تمرکز بر اتهامات به جای انجام اقدامی عملی قطعا راه به جایی نمی برد».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین تأکید کرد: «سیاست های ضدتروریسم آمریکا در سوریه ثبات ندارد».

وی افزود، حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا هیچ ارتباطی با تلاش های ضدتروریسم ندارد.

زاخارووا با اشاره به حملات اخیر ائتلاف به رهبری آمریکا در جنوب رقه در تاریخ 27 ماه می و کشته شدن دست کم 20 نفر در این حملات و همچنین حملات تاریخ 25 ماه می در میادین واقع در جنوب شرقی دیرالزور که 35 کشته برجا گذاشت تأکید کرد: «ما چنین اقداماتی را محمومی می کنیم و اصرار داریم که این اقدامات به بهانه مبارزه با تررویسم بین المللی صورت می گیرد در صورتی که تلفات آن غیرنظامیان هستند و هیچ ارتباطی نیز با مبارزه و به طور خاص مبارزه موثر علیه تروریسم بین المللی ندارند».

وی همچنین اشاره کرد که پیشنهادات روسیه برای همکاری نزدیک با آمریکا در سوریه هنوز پابرجاست و علیرغم نشست هایی که برگزار شده هنوز این پیشنهاد پذیرفته نشده است.

کلید واژه ها: وزارت خارجه روسیه


نظر شما :