پیام «هنیه» برای «اردوغان» در سالروز کودتا

۲۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۸ کد : ۱۹۷۰۱۹۰ سرخط اخبار

رئیس دفتر سیاسی حماس همزمان با کودتای نافرجام سال گذشته در ترکیه و نیز همزمان با بسته شدن مسجدالاقصی برای رئیس جمهور ترکیه پیام ارسال کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس یکشنبه (دیروز) پیامی به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه فرستاد و سالروز شکست کودتای این کشور در جولای 2016 را تبریک گفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، هنیه در این پیام اعلام کرد ملت ترکیه در روز 15 جولای 2016 درسی مهم به تمام ملت های منطقه داد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه تأکید کرد «فلسطینی ها چون سد محکم در برابر حمایت از مسجدالاقصی از توطئه ظالمانه صهیونیست ها خواهند ایستاد و در درجه اول به خدا و در درجه دوم به عدالت و آرمان فلسطین و مبارزه اعتقاد دارند».

به ادعای هنیه «ملت ترکیه به نمونه ای برای حق تبدیل شدند که بر قدرت صلاح پیروز شدند و تجسد عینی ملتی بی سلاحی شدند که با دست خالی در برابر تانک، جنگنده ها و آتش تفنگ ها ایستادند».

هنیه به اتفاقات روزهای اخیر در قدس اشغالی نیز اشاره کرد و گفت: سالروز کوتای نافرجام در ترکیه، امسال با بستن شدن راه مسجدالاقصی در قدس [اشغالی] و ممنوعیت پخش اذان در آن همراه شد و این موضوع در راستای تقسیم مسجدالاقصی برای تسلط کامل بر آن صورت می گیرد.

هنیه در پایان پیام خود ابراز امیدواری کرد که «ترکیه بهترین یاری گر مسجدالاقصی و بهترین مدافع آرمان فلسطین در محافل بین المللی باقی بماند».

کلید واژه ها: مسجدالاقصی


نظر شما :