وزارت کشور عراق خبر مرگ ابوبکر بغدادی را تکذیب کرد

۲۵ تیر ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۶ کد : ۱۹۷۰۱۹۸ سرخط اخبار

مدیر کل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق در گفت وگو با روزنامه الصباح عراق اعلام کرد، ابوبکر بغدادی سرکرده داعش زنده است و در خارج از شهر رقه پنهان شده است.

به گزارش ایسنا، ابو علی البصری، رئیس تیم اطلاعاتی الصقور و مدیر کل سازمان اطلاعات و مبارزه با تروریسم عراق در وزارت کشور اظهار داشت: براساس گروه های نظارتی ما که اطلاعات دقیقی از تحرکات ابوبکر بغدادی دارند، خبر مرگ او صحت ندارد. چون تیم اطلاعاتی ما بیش از سازمان های اطلاعاتی کشورهای عربی و بین المللی تحرکات داعش به ویژه ابوبکر بغدادی را تحت کنترل دارد.

روسیه، ایران و سوریه هر یک ثابت کرده اند که البغدادی صد در صد مرده است در حالی که آمریکا هنوز موضع نهایی خود را درباره سرنوشت بغدادی اعلام نکرده است و می گوید نمی توان این مساله را تایید کند.

وی اظهار داشت: واقعیت نشان داد که بعد از آزادسازی موصل داعش دیگر تنها تهدیدی علیه عراق و منطقه نیست بلکه به زودی شهرهای بزرگ جهان را هدف قرار می دهد.

البصری اظهار داشت: داعش گروه های وابسته و نوپای خود را از سوریه و از خاک ترکیه به سراسر جهان فرستاده تا با حمایت مالی تندروها به ایجاد رعب و وحشت بپردازند.

رئیس تیم اطلاعاتی الصقور افزود: جامعه جهانی باید داعش را محاصره کرده و راه های کمک مالی آن را ببندد. برخی کشورهای حامی تروریسم و حامیان مالی آن را از این کار باز بدارد. این کشورها باید بدانند با آتش بازی می کنند هنوز حمایت مالی و انتقال نیرو به داعش از سوی کشورهای جهان صورت می گیرد.

کلید واژه ها: بغدادی


نظر شما :