نیروهای ترکیه وارد کوبانی در شمال سوریه شدند

۰۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۳۳ کد : ۱۹۷۰۵۵۵ سرخط اخبار

گزارشات رسانه ای حاکی از آن است که نیروهای ترکیه وارد شهر کوبانی واقع در شمال سوریه شده اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری کردی هاوار نیوز، نیروهای ترکیه ساعت ۱۸:۳۰ روز یکشنبه به وقت گرینویچ وارد منطقه ای از دو نقطه واقع در غرب کوبانی (عین العرب) شدند. این دو نقطه روستاهای بوبانی و سفتک در شهر کوبانی هستند.

ساکنان محلی گزارش داده اند که نیروهای ترکیه مشغول معدن کاری در این منطقه هستند.

یگان های مدافع خلق کردهای سوریه هشدار داده اند که اگر نیروهای ترکیه شهر کوبانی را ترک نکنند به این اقدام آنها واکنش نشان خواهند داد.

نیروهای ترکیه توپخانه های خود را در روستای کلجبرین واقع در بین شهر أعزاز و شهرک مارع مستقر کرده و اقدام به حملات توپخانه ای به روستای منغ، دو روستای العلقمیه و عین دقنه در مناطق الشهباء می کنند.

همچنین نیروهای ارتش ترکیه با خمپاره روستاهای شیخ عیسی، سموقه، تل مضیق در مناطق الشهباء و مرعناز در عفرین را هدف قرار دادند.

ترکیه در اوت سال ۲۰۱۶ میلادی وارد شمال سوریه شد و عملیات سپر فرات را علیه گروه تروریستی داعش آغاز کرد. ترکیه همچنین یگان های مدافع خلق کردهای سوریه را یک سازمان تروریستی و شاخه حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک می داند.

در ژوئیه سال ۲۰۱۵ میلادی به دنبال فروپاشی آتش بس میان ترکیه و پ.ک.ک به خاطر یک سری حملات تروریستی که ادعا شده توسط اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه رخ داد تنش ها میان آنکارا و کردها بالا گرفت.

کلید واژه ها: کوبانی نیروهای ترکیه


نظر شما :