سفر محرمانه داماد ترامپ به عربستان سعودی

۰۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۲۶ کد : ۱۹۷۲۸۷۷ سرخط اخبار

داماد و مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا به منظور گفت وگو درباره فرایند صلح خاورمیانه هفته گذشته سفری محرمانه به عربستان سعودی داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «جارد کوشنر» داماد و مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به همراه برخی دیگر از مقامات واشنگتن هفته گذشته سفر محرمانه و اعلام نشده ای به عربستان سعودی داشته است.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در فرایند صلح خاورمیانه و «دینا پاول» قائم مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید، کوشنر را در این سفر همراهی کرده اند.

بر اساس این گزارش، مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا در این سفر که چهارشنبه گذشته انجام شده و تا روز شنبه نیز ادامه داشته است، درباره ابتکار عمل صلح خاورمیانه دولت ترامپ با مقامات پادشاهی عربستان بحث و گفت وگو کرده است.

بنا بر این گزارش، یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرده که آقای کوشنر به همراه نماینده ویژه ترامپ در فرایند صلح خاورمیانه و معاون مشاور امنیت ملی آمریکا که وی را در این سفر همراهی می کردند، تابستان گذشته نیز به عربستان و برخی کشورهای دیگر در منطقه سفر کرده بود.

این مقام کاخ سفید همچنین گفته است، صلح خاورمیانه اولویت اصلی دولت ترامپ است و توافق صلح میان فلسطینیان و اسرائیل می ـواند اثرات مثبتی بر کل خاورمیانه داشته باشد.

وی افزود، گرینبلات اخیرا با مقامات اردن، مصر و امارات نیز دیدار کرده است اما «رئیس جمهور آمریکا معتقد است اگرچه این گفت وگوهای منطقه ای نیز نقش مهمی را در صلح خاورمیانه ایفا می کنند اما صلح واقعی تنها از طریق گفت وگو میان دو طرف محقق خواهد شد».

کلید واژه ها: صلح خاورمیانه


نظر شما :