پیشنهاد 7 بندی اربیل به بغداد برای از سرگیری مذاکرات

۱۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۰ کد : ۱۹۷۲۹۹۰ سرخط اخبار

وزارت پیشمرگه اعلام کرد که برای ازسرگیری مذاکرات با بغداد، پیشنهادی 7 بندی ارائه کرده و منتظر پاسخ دولت عراق به این پیشنهاد است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، هیأت مذاکره کننده منطقه کردستان عراق، روز شنبه از ارسال پیشنهادی 7 بندی به بغداد برای از سرگیری گفت وگوها ارسال کرده است و منتظر پاسخ است.

به نوشته «اسکای پرس»، «جبار یاور» مدیر کل وزارت پیشمرگه در منطقه کردستان و عضو تیم مذاکره کننده اظهار داشت: طی نشست اخیر با هیأت نظامی منطقه کردستان و دولت عراق که روز پنجشنبه گذشته در موصل برگزار شد، دو طرف برگه های پیشنهاد 7 بندی ارائه کردند.

وی افزود: پس از بررسی های لازم و موافقت رهبران سیاسی منطقه کردستان، ما نیز پیشنهاد 7 بندی خود را به بغداد ارائه کردیم و منتظر پاسخ بغدادیم.

یاور هیچ اشاره ای به مضمون این پیشنهاد نکرد و تنها گفت: بندهای مذکور عموما درباره حضور نیروهای مشترک در مناطق مورد منازعه، شمار آنها، شیوه های نظارت بر آنها و طرف مسئول این نیروها است. ما خواستا حضور نیروهای مدنی در کنار نیروهای ائتلاف بین المللی در گذرگاه های مرزی هستند. 3 بند از این پیشنهاد 7 بندی محل اختلاف میان بغداد و اربیل است که نیازمند اصلاح و توافق نهایی است.

کلید واژه ها: 7. 7 بندی منطقه کردستان


نظر شما :