ترامپ: به پادشاه عربستان و ولیعهدش اطمینان کامل دارم

۱۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۹ کد : ۱۹۷۳۰۵۴ سرخط اخبار

رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی حمایت کامل خود را از اقدام جدید ولیعهد عربستان در تحکیم جایگاهش از طریق بازداشت اعضای خاندان سلطنتی، وزرا و سرمایه داران اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: این حمایت علنی موجب تحکیم روابط آمریکا – عربستان خواهد شد که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به شدت ارتقا یافته است و بخشی از علت آن، دیدگاه رهبران هر دو کشور برای مقابله با ایران در این منطقه است.

 

ترامپ دوشنبه در پیامی توئیتری نوشت: "اطمینان زیادی به ملک سلمان و ولیعهد عربستان داریم" این توئیت در پی بازداشت های گسترده در میان خاندان حاکم در عربستان رخ می دهد که بزرگترین پاکسازی در تاریخ مدرن این کشور محسوب می شود.

ترامپ همچنین در توئیت دیگری نوشت: "آنها دقیقا می دانند که چه کاری انجام می دهند" و افزود "برخی از بازداشت شدگان کسانی هستند که کشورشان را سال ها دوشیده اند."

 

این بازداشت ها که در بین آنها شاهزادگان و سرمایه داران بانفوذ و چندین وزیر وجود دارد، تازه ترین مورد از گام های جدی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای جلب حمایت داخلی و خارجی از خودش است.

 

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفت، محمد بن سلمان به رهبر اصلی عرصه سیاستگذاری سعودی تبدیل شده است. به گفته او، ولیعهد عربستان در حال سرکوب مخالفان است و خودش را به عنوان وارث بلامنازع میراث آل سعود معرفی می کند. این مقام افزود: او تلاش دارد تا اعتماد عمومی را از طریق بهبود وضع اقتصاد، کاهش محدودیت های مذهبی و اجرای برخی اصلاحات اجتماعی جلب کند.

کلید واژه ها: ولیعهد عربستان


نظر شما :