«پوتین» و «اسد» دیدار کردند+تصاویر

۳۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۵۹ کد : ۱۹۷۳۳۵۸ سرخط اخبار

کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه و «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه در سوچی دیدار کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کاخ کرملین اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در سوچی دیدار و گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، رؤسای جمهور دو کشور توافق کردند که عملیات نظامی در سوریه به مرحله پایانی نزدیک می شود. سران دو کشور همچنین بر ضرورت آغاز فرایند سیاسی در سوریه تأکید کردند.

رؤسای جمهور دو کشور علاوه بر این گفتند که مبارزه علیه تروریسم در سوریه به پایان کار نزدیک می شود.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، رئیس جمهور روسیه در این دیدار که روز گذشته 20 نوامبر (29 آبان) در سوچی برگزار شد، دستاوردها و پیشروی های ارتش سوریه علیه تروریست ها در این کشور را به بشار اسد تبریک گفت.

پوتین در ادامه تأکید کرد: «روسیه در خصوص حل بحران سوریه با عراق، آمریکا، مصر، عربستان سعودی و اردن در تماس مداوم است».

بشار اسد نیز در این دیدار گفت: «نیروهای روسیه پیشبرد راه حل سیاسی در سوریه را میسر ساختند».

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد، دمشق مایل به پیشبرد راه حل سیاسی برای بحران موجود است و وضعیت موجود، با توجه به این مسئله خوشبینانه است.

وی افزود، امیدوار است که روسیه در این زمینه کمک کند تا مردم سوریه خودشان این فرایند را با کمک گرفتن از کشورهای دیگر و نه مداخله آنها، هدایت کنند.

اسد گفت: «ما از کسانی که واقعا به راه حل سیاسی در سوریه علاقمند هستند، استقبال می کنیم. بسیاری از مناطق سوریه از دست تروریست ها آزاد شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس جمهور سوریه در این دیدار تأکید کرد: «خیلی خوشحالم که پس از گذشت دو سال با شما دیدار می کنم. چند هفته پس از آغاز عملیات روسیه که بسیار موفقیت آمیز پیش می رود، باید اعتراف کنم که این عملیات اجازه پیشرفت روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه را به ما داد.»

اسد در ادامه گفت: «روسیه در این روند که آغاز شده، در ابعاد مختلف به پیشرفت آن براساس منشور سازمان ملل متحد و حاکمیت ارضی و استقلال سوریه کمک نموده است.»

وی همچنین تصریح کرد: «طی این مدت هم در میدان جنگ و هم از لحاظ سیاسی به موفقیت های بزرگی دست یافتیم. بسیاری از مناطق سوریه از تصرف تروریست ها خارج شد و مردم سوریه که مجبور به ترک آن بودند، توانستند به این مناطق بازگردند.»

رئیس جمهور سوریه در پایان گفت: «من می خواهم از این فرصت استفاده کنم و مراتب تشکر و قدرانی و همچنین تبریک ملت سوریه را به جهت حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور سوریه به شما اعلام کنم.»

در این دیدار که روز گذشته انجام شد و حدود 4 ساعت نیز به طول انجامید، مقامات نظامی ارشد روسیه نیز حضور داشتند.

 


نظر شما :