سفیر سوئیس در تهران به وزارت خارجه احضار شد

۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۶ کد : ۱۹۷۳۸۷۹ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: سفیر سوئیس در تهران در اعتراض به ادعاهای غیرمسئولانه سفیر آمریکا در سازمان ملل احضار و یادداشت رسمی ایران به دولت آمریکا در این زمینه به وی تحویل شد.

 

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از احضار سفیر سوئیس در تهران در اعتراض به اقدام غیرمسئولانه نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد خبر داد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت: در اعتراض به ادعاهای غیرمسئولانه سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، سفیر سوئیس در تهران (حافظ منافع آمریکا) به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید و رسمی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اتهامات نسنجیده و بی پایه و اساس نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل به وی ابلاغ شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه در این احضار  با محکوم کردن اظهارات تحریک آمیز، غیر مسئولانه و بی پایه و اساس سفیر آمریکا در سازمان ملل مبنی بر انتقال موشک و تسلیحات توسط جمهوری اسلامی ایران به یمن که بر اساس مدارک جعلی و ساختگی ابراز شده است، یادداشت رسمی جمهوری اسلامی ایران را به دولت آمریکا در این زمینه به سفیر سوئیس تحویل داد.

در این دیدار با اشاره به دخالت مستقیم دولت آمریکا در قتل و کشتار مردم بی گناه یمن، فروش میلیاردها دلار تسلیحات مرگبار به عربستان سعودی را که بمب های خوشه ای نمونه ای از آن است، عامل اصلی بحران انسانی در یمن بیان شد و اضافه شد دولت آمریکا ناقض قطعنامه های شورای امنیت در مورد یمن است و در این زمینه به جای پاسخگویی به جامعه بین المللی، با اتهام زدن به دیگران و حمایت از کشورهای متجاوز منطقه، قصد فریبکاری دارد درحالی که اینگونه شگردهای آمریکا برای مردم منطقه و جهان از اعتبار افتاده است.

قاسمی در خصوص محتوای یادداشت اعتراضی ایران هم اظهار داشت: در یادداشت وزارت امور خارجه کشورمان ضمن رد اتهامات دولت آمریکا در خصوص ارسال موشک به یمن، خاطرنشان شده است که این اقدام مصداق بارز تشویق به خشونت و جنگ در منطقه بوده و دولت آمریکا نسبت به عواقب و پیامدهای جدی احتمالی آن مسئول و پاسخگو خواهد بود.

سفیر سوئیس نیز در این دیدار اظهار داشت که به عنوان حافظ منافع امریکا  موضوع را بلافاصله به دولت آمریکا منعکس خواهد کرد.

به گزارش فارس، محمد کشاورززاده مدیرکل آمریکای وزارت خارجه روز گذشته در جمع خبرنگاران در این باره گفته بود که  برخی اقدامات را در حال انجام داریم که ظرف هفته جاری رسانه ای خواهد شد که از جمله آنها اعتراض رسمی در این خصوص است.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل اخیراً با حضور در محل نگهداری قطعاتی که گفته می شود لاشه موشک های ایرانی است، در برابر خبرنگاران مدعی ارسال تسلیحات ایرانی برای انقلابیون یمن شد.

کلید واژه ها: سفیر آمریکا سفیر سوئیس


نظر شما :