ناوشکن دوم آمریکا به سمت سوریه روانه می‌شود

۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۷ کد : ۱۹۷۵۹۳۴ سرخط اخبار

رسانه های ترکیه اعلام کردند، جنگنده های روسیه امروز (سه شنبه) بر فراز ناوشکن آمریکایی مستقر در آب های دریای مدیترانه به پرواز درآمدند.
به گزارش ایسنا، روزنامه حریت چاپ ترکیه در شماره امروز (سه شنبه) خود نوشت، جنگنده های روس امروز دست کم چهار بار بر فراز ناوشکن آمریکایی یو. اس. اس دونالد کوک، «USS Donald Cook» مستقر در آب های دریای مدیترانه پرواز کردند.
به نوشته این روزنامه، یک ناوشکن متعلق به نیروی دریایی آمریکا در فاصله ۱۰۰ کیلومتری بندر طوطوس در سوریه، جایی که یک پایگاه دریایی روسی قرار دارد، رصد شد.
رسانه های آمریکایی به نقل از منابعی در وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) اعلام کردند، ناوشکن یو. اس. اس دونالد کوک پیش تر بندر قبرس را به سمت آب های سوریه ترک کرده بود.
حریت به نقل از منابعی که هویت خود را افشا نکردند، نوشت، این ناوشکن مجهز به ۶۰ موشک هدایت شونده مدل تاماهوک است.
در این راستا روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، ناوشکن دوم آمریکایی نیز احتمالا ظرف روزهای آینده وارد دریای مدیترانه خواهد شد و به ناوشکن یو اس اس دونالد کوک که در حال حاضر در دریای مدیترانه مستقر است، اضافه خواهد شد.
این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی در زمینه نظامی نوشت، در شرق دریای مدیترانه ناوشکن یو اس اس دونالد کوک مستقر است و می تواند در هر حمله ای علیه سوریه مشارکت داشته باشد. انتظار می رود ناوشکن یواس اس پر تر «USS Porter» نیز به زودی به این منطقه وارد شود.
این خبر تنها یک روز پس از آن منتشر شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد به حمله شیمیایی در دومای سوریه واکنش سریعی خواهد داشت و تمامی گزینه ها از جمله گزینه نظامی روی میز است.
یک منبع آگاه به رایزنی ها در شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد، ۷۰ درصد معاونان و مشاوران ترامپ از او می خواهند که دست به حمله نظامی علیه سوریه بزند چراکه به اعتقاد دستیاران ترامپ استفاده از سلاح شیمیایی خط قرمز است و آمریکا باید تدابیر مجازات کننده را در نظر بگیرد.

کلید واژه ها: مدیترانه سوریه


نظر شما :