بریگزیت تاریک‌ترین نقطه تاریخ اروپاست

۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۱:۰۹ کد : ۱۹۷۵۹۷۲ سرخط اخبار

رئیس شورای اروپایی با بیان اینکه چطور بریگزیت موجب خشمگین شدنش می شود، گفت می توان از این تحول به عنوان تاریک ترین لحظه در تاریخ اخیر اروپا یاد کرد. دونالد تاسک همچنین تاکید کرد فکر کردن درباره بریگزیت گاهی اوقات او را عصبی می کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی در دوبلین گفت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تمرکز او را بر انسجام اروپایی بیشتر برهم زد و منجر شد او با از هم پاشیدگی دست و پنجه نرم کند و وارد مرحله کنترل آسیب ها شود.

او در دانشکده حقوق دوبلین به حاضران گفت: بریگزیت را دوست ندارم. در واقع، این دست کم گرفتن است. معتقدم بریگزیت یکی از نارحت کننده ترین لحظات در تاریخ قرن بیست و یکم اروپاست. در حقیقت، گاهی از آن بسیار خشمگین می شوم.

تاسک که سابقا نخست وزیر لهستان بود، افزود: امسال متاسفانه عمدتا درباره بریگزیت خواهد بود. این به معنای آن است که به جای انسجام بیشتر ما در حقیقت با از هم پاشیدگی سر و کار خواهیم داشت. منظورم نوعی روند کنترل آسیب است و تمرکز اصلی من روی حذف یا دست کم کاهش اثرات جانبی مخرب بریگزیت خواهد بود و مساله ایرلند در مرکز توجهاتم قرار دارد.   

تاسک در جلسه پرسش و پاسخ هم گفت "دیدگاه های بزرگ" برای آینده اتحادیه اروپا ندارد اما تاکید کرد مهمترین مساله در سیاسیت تلاش همیشگی برای دستیابی به دست یافتنی ها است. او همچنین هشدار داد، زمان اندکی برای تضعیف و تخریب این ساختار اتحادیه اروپا لازم است. 

کلید واژه ها: بریگزیت


نظر شما :