ماکرون: حمله شیمیایی کار دولت سوریه بود

۲۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۱:۴۴ کد : ۱۹۷۵۹۸۴ سرخط اخبار

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز پنج شنبه گفت این کشور شواهد و مدارکی دارد که نشانگر استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی است.
به گزارش یورونیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، ماکرون که با شبکه یک تلویزیون فرانسه صحبت می کرد با اشاره به اینکه تیم های تحقیقاتی ویژه کشورش در طول هفته بر روی این موضوع کار کرده اند تصریح کرد زمانی که درستی تمام داده ها ثابت شود، اقدام می کنیم. وی افزود در مناسب و موثر ترین زمان، تصمیم خواهد گرفت.
رئیس جمهوری فرانسه بدون اشاره به منشا و چگونگی دستیابی به شواهد و مدارکی که پاریس به آن اشاره دارد تاکید کرد: «یافته های تیم تحقیقاتی فرانسه نشان می دهد که ارتش بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه هفتم آوریل از سلاح های شیمیایی از جمله گاز کلر برای حمله به دوما استفاده کرده است.»
ماکرون پیش از حملات ادعایی شیمیایی در غوطه تهدید کرده بود در صورت کاربرد چنین تسلیحاتی، به اهدافی در سوریه حمله خواهد کرد.
پیش از فرانسه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا نیز اعلام کرده بودند به زودی در واکنش به استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در حملات دوما این کشور را هدف حملات هوایی و موشکی قرار خواهند داد.
در حالی که جزئیات این عملیات هنوز مشخص نشده اظهارات تازه روسای جمهوری فرانسه و آمریکا سبب شده تا گمانه زنی ها در خصوص زمان دقیق حملات به سوریه شدت گیرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحد آمریکا صبح پنجشنبه با انتشار توئیتی به صورت مبهم و دوپهلو تاکید کرد هنوز زمان مشخصی را برای انجام این حملات تعیین نکرده است.

کلید واژه ها: ماکرون حمله نظامی به سوریه


نظر شما :