تصاویر: دیدار تاریخی این با اون

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۲:۱۸ کد : ۱۹۷۶۳۳۴ سرخط اخبار عکس نوشته
دور اول نشست تاریخی سران کره شمالی و جنوبی برگزار شد. این نشست صبح جمعه در منطقه غیرنظامی میان دو کره انجام شد.
تصاویر: دیدار تاریخی این با اون

دور اول نشست تاریخی سران کره شمالی و جنوبی برگزار شد. این نشست صبح جمعه در منطقه غیرنظامی میان دو کره انجام شد.

مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی نیز به دعوت کیم جونگ اون از مرز عبور کرد و وارد خاک کره شمالی شد. دو رهبر برای لحظاتی در خاک کره شمالی با یکدیگر قدم زدند و به مدت نیم ساعت به طور خصوصی با یکدیگر گفتگو کردند.

در بیانیه ای که در پایان نخستین دور گفتگوها منتشر شد دو طرف تاکید کردند که تا آخر سال 2018 پایان جنگ کره را اعلام و صلح پایدار برقرار خواهند کرد. در همین زمینه قرار است دو کشور با آمریکا و احتمالا چین دیدار کنند. در بخشی از بیانیه آمده است که هدف مشترک کره شمالی و جنوبی خلع سلاح هسته ای شبه جزیره است.

سران دو کشور همچنین وعده داده اند تا پایان ماه اوت ترتیب ملاقات خانواده هایی که اعضای آن در دو کره زندگی می کنند را فراهم کنند.

رهبر کره شمالی همچنین برای سفر به سئول، پایتخت کره جنوبی اعلام آمادگی کرد و گفت که هر زمان دعوت شود به سئول خواهد رفت.

رئیس جمهور کره جنوبی پس از کاشت نهال یادبود سفر رهبر کره شمالی به این کشور اعلام کرد که او نیز در پاییز به پیونگ یانگ سفر خواهد کرد.

در این مذاکرات که با حضور خبرنگاران صورت گرفت، کیم جونگ اون با خواهرش حضور یافت و در مقابل، دو نفر از اعضای دولت کره جنوبی، رئیس جمهور این کشور را همراهی می کردند.

از سال 2007، این برای اولین بار است که دیداری در این سطح بین مقامات دو کشور برگزار می شود و البته اولین بار در تاریخ است که یک رهبر کره شمالی وارد خاک کره جنوبی می شود.

کلید واژه ها: کره جنوبی


( ۵ )

نظر شما :