کره شمالی امروز 3 زندانی آمریکایی را آزاد می کند

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۴ کد : ۱۹۷۶۵۱۵ سرخط اخبار

مقامی مطلع در کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی امروز چهارشنبه همزمان با سفر 'مایک پمپئو' وزیرخارجه آمریکا به پیونگ یانگ سه زندانی آمریکایی را آزاد می کند.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، این مقام ریاست جمهوری کره جنوبی همچنین اظهار کرد سفر وزیر خارجه آمریکا به پیونگ یانگ دو دستاورد خواهد داشت؛ «آزادی زندانیان آمریکایی در کره شمالی و تعیین دقیق زمان و مکان نشست دونالد ترامپ و کیم جونگ اون».

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه شب از سفر 'مایک پمپئو' وزیرخارجه این کشور به کره شمالی خبر داد خبری که رسانه های منطقه بامداد امروز چهارشنبه آن را تایید و اعلام کردند او وارد پیونگ یانگ شده است.

پیش از این انتظار می رفت سه زندانی آمریکایی در مرز دو کره تحویل مقامات کره جنوبی شوند اما گفته می شود که آنها با هواپیمای وزیر امور خارجه آمریکا به این کشور باز می گردند.

دادگاه عالی کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود به عنوان نشانه حسن نیت برای انجام مذاکرات سران این کشور و آمریکا طی یک ماه آینده، سه تبعه بازداشتی آمریکایی که در اردوگاه کار بودند را این هفته آزاد می کند.

کیم هاک سونگ'، 'تونی کیم' و 'کیم دونگ چول' سه شهروند آمریکایی هستند که اوایل ماه گذشته میلادی از اردوگاه کار خارج شده و چهارشنبه گذشته به یک هتل در حومه پیونگ یانگ منتقل شده اند.

این سه نفر متهم به جاسوسی، تلاش برای براندازی و اقدامات خصمانه علیه کره شمالی هستند.

نشست سران آمریکا و کره شمالی قرار است به زودی در سنگاپور برگزار شود.

کلید واژه ها: پیونگ یانگ


نظر شما :