حریری بار دیگر مامور تشکیل کابینه لبنان شد

۰۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۴ کد : ۱۹۷۶۸۶۳ سرخط اخبار

در پی دیدارهای میشل عون با نمایندگان فراکسیون های مختلف پارلمانی سعد حریری بار دیگر مامور تشکیل کابینه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان امروز (پنجشنبه) در کاخ بعبدا در بیروت دیدارهایی با روسا و نمایندگان فراکسیون های پارلمانی این کشور برای انتخاب نخست وزیر داشت.

عون با سعد حریری، رهبر فراکسیون المستقبل نیز دیداری داشت.

در دور اول رایزنی های پارلمانی الزام آور سعد حریری با ۶۸ رای نمایندگان، مامور تشکیل کابینه شد. این در حالی است که ۱۴ نماینده رای ممتنع دادند.

این جلسه یک روز بعد از انتخاب نبیه بری، به عنوان رئیس پارلمان لبنان برگزار شد.

تمام سلام، نخست وزیر پیشین این کشور  نیز در دیدار با عون با اشاره به اینکه حریری چهره ای مستقل و هم پیمان با فراکسیون المستقبل است، تاکید کرد، لبنان در آستانه مرحله جدیدی است و آرزو دارم که مرحله ای امیدوارکننده با سعد حریری باشد.

بهیه الحریری، نماینده پارلمان لبنان از فراکسیون المستقبل نیز در دیدار با میشل عون ضمن معرفی حریری برای ریاست کابینه آتی از عون خواست، در کابینه آتی سهمیه ای به زنان لبنان اختصاص یابد.

جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان نیز در دیدار با عون به نمایندگی از فراکسیون "لبنان قدرتمند" حریری را برای ریاست کابینه آتی معرفی کرده است.

سایر فراکسیون ها در پارلمان لبنان از جمله فراکسیون نمایندگان ارامنه، "وفاداری و مقاومت" (وابسته به شیعیان)، فراکسیون وابسته به ولید جنبلاط و فراکسیون ملی به ریاست فیصل کرامی نیز حریری را به عنوان گزینه خود برای سمت نخست وزیری در کابینه آتی این کشور معرفی کردند.

کلید واژه ها: عون کابینه آتی سعد حریری


نظر شما :