آیت الله مکارم شیرازی: قتل خبرنگار عربستانی دروغ بودن شعار دفاع از حقوق بشر را ثابت کرد

۰۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۳ کد : ۱۹۷۹۷۳۲ سرخط اخبار

یکی از مراجع تقلید گفت: با کشته شدن خبرنگار عربستانی مشخص شد شعارهای دفاع از حقوق بشر دروغی بیش نیست و آمریکا و هم‌پیمانانش نشان دادند فقط می‌خواهند پول عربستان را از آن بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد از مسئله حقوق بشر به عنوان یکی از امتحانات الهی یاد کرد و گفت: در کشته شدن خبرنگار عربستانی شاهد نقض حقوق بشر از سوی دشمنان اسلام بودیم.

وی تصریح کرد: با کشته شدن این خبرنگار مشخص شد که شعارهای دفاع از حقوق بشر دروغی بیش نیست و آمریکا و همپیمانانش نشان دادند که فقط می خواهند پول عربستان را از آنها بگیرند و وقتی که منافع ایشان در خطر باشد بر حقوق بشر خط بطلان می کشند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت اقتصادی گفت: نباید قیمت‌ها ساعت به ساعت افزایش یابد؛ نباید فقط به فکر منافع شخصی باشیم و منافع جامعه را به خطر بیاندازیم.

وی با اشاره به اینکه باید از احتکار کالا در جامعه پرهیز شود، گفت: دولت باید بر عکس جنگ روانی دشمن اقدام کرده ، دولت و ملت باید مراقب امتحان الهی بوده و خرده حساب‌ها را برای وقت دیگری بگذارند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه سرمایه دشمن دروغ بوده و رئیس جمهور آمریکا گاهی سخنان واقعا خنده داری مطرح می کند، افزود: همه باید خالصانه و مخلصانه تلاش کرده و نقشه‌های دشمن را خنثی کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به وحدت تصریح کرد: اگر در جامعه وحدت داشته باشیم نقشه‌های دشمن نقش برآب شده و توطئه‌های آنها خنثی می شود.

کلید واژه ها: جمال خاشقجی مکارم شیرازی


نظر شما :