آغاز مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۲ در قشم

۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۵ کد : ۱۹۸۰۷۴۵ سرخط اخبار

مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با رمز یا رسول الله (ص) در منطقه عمومی خلیج‌فارس در جزیره قشم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، لحظاتی پیش مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) 12 نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رمز مقدس یا رسول الله (ص)، با شعار نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه وحدت ملی و ظرفیت‌سازی‌های نوین دفاعی، در منطقه عمومی خلیج‌فارس در غرب جزیره قشم آغاز شد.

در این رزمایش، یگان‌های برگزیده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله واکنش سریع، بالگردهای هجومی، ترابری و بارریز، نیروی مخصوص و تکاوری، پهپادهای رزمی و شناسایی، جنگال، مکانیزه، واحدهای مهندسی و تخریب، سیستم‌های کنترل و فرماندهی و ناوتیپ ذوالفقار ۱۱۲ منطقه یکم نیروی دریایی سپاه شرکت دارند.

همزمان با برگزاری این رزمایش برای نخستین بار از عملیات تهاجمی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی نیز رونمایی شد.

اجرای عملیات آبی- خاکی، سرپل‌ گیری در ساحل، هجوم به ساحل و دفاع از آن از اجزای اصلی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۲ است.

روز گذشته، تمرینات نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش تهاجمی پیامبر اعظم(ص)  ۱۲ نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قبل از آغاز این رزمایش برگزار شد.

این رزمایش از ۲۴ آذرماه با ستون‌کشی نیروها از استان‌های‌فارس، کرمان و تهران آغاز شده و امروز شنبه اول دی‌ماه مرحله نهایی آن در قشم آغاز شد.

کلید واژه ها: رزمایش قشم


نظر شما :