جلیلی: جنگ اقتصادی  جهاد اقتصادی می‎خواهد

۱۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۳ کد : ۱۹۸۰۸۹۲ سرخط اخبار

نماینده ولی‎فقیه در شورای عالی امنیت ملی گفت: در حالی 600 هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که با وجود تأمین سالانه منابع مالی به نظر می‎رسد اتمام آن‎ها قریب به 12 سال طول بکشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید جلیلی ظهر امروز در نشست فعالان اقتصادی استان لرستان که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، ضمن تأکید بر تهیه نقشه راه اظهار کرد: زمانی می‎توان از ارتقاء روند کشور و پیشرفت استان‎ها سخن گفت که ضمن تعریف سهم هر یک از بخش‌ها، نخست وظیفه خود را مشخص کرد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از مشکلات در آسیب‌شناسی‌هایی که صورت می‌گیرد این بوده که اغلب مطالب معطوف به سهم دیگران است، در حالیکه ابتدا بایستی بخش مربوط به خود را عملی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در شورای عالی امنیت ملی لازمه پیشرفت یک کشور را داشتن نقشه جامع و تبیین وظایف هر یک از مسؤولیت‌ها عنوان و تصریح کرد: اگر می‎خواهیم کشور و به تبع آن استان‎هایی موفق و رو به جلو داشته باشیم، بایستی نقشه جامعی تهیه و سهم و وظیفه هر یک از افراد و بخش‌ها را در آن مشخص نماییم.

جلیلی بیان داشت: وقتی مدعی تفکر بسیجی می شویم باید بدانیم زمانی نیروهای بسیجی بدون داشتن سیم خاردار دست به آزادسازی شهرهای ایران زدند، بنابراین لازمه مقابله با جنگ اقتصادی داشتن چنین تفکری است و نباید تنها وابسته به بودجه بود و حل مشکلات را تنها در گرو تأمین منابع دانست.

وی با تأکید بر ضرورت جهاد اقتصادی در مقابل جنگ اقتصادی عنوان کرد: یکی از مباحث اساسی در عرصه جنگ و جهاد وجود حرکت و تفکر بسیجی است.

نماینده ولی‌فقیه در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به پتانسیل‌های بی‌نظیر ایران در تمامی حوزه‌ها افزود: ایران ظرفیت‎های بزرگی در حوزه‎های مختلف از جمله نفت، کشاورزی و معادن دارد، فرصت‌هایی که با هر کدام از آن‎ها می‌توان کشور را اداره کرد.

جلیلی ادامه داد: به تبع استان‎های مختلف کشور از جمله لرستان نیز دارای امکانات و ظرفیت‎های گسترده‌ای هستند که می‎توان با بهره‎گیری از آن‎ها کارها را به جلو پیش‌برد.

وی با اشاره به اینکه در کشور نیروهای انسانی متخصص و ماهر زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: نیروی جوان ماهر موهبت بزرگی است و بایستی حداکثر استفاده را از این ظرفیت برد.

نماینده ولی‌فقیه در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: لرستان دریایی از ظرفیت‌های مادی و معنوی است که از فرصت‌های بزرگ استان محسوب می‌شوند، بنابراین می‌توان با درک صحیح از موقعیت و ظرفیت و برنامه‌ریزی حوزه‌ها را اولویت‌بندی و پیگیری کرد.

جلیلی تصریح کرد: باید با تلاش مستمر جهادی و شناسایی فرصت‌ها و موانع، نقش هر یک از بخش‌ها را مشخص و سپس گام به گام در جهت توسعه پیش رفت.

وی با بیان اینکه گاهی برخی مسؤولان نتیجه را در انجام وظیفه و ارائه گزارش می‌دانند، گفت: حال اینکه این‌گونه نبوده و نتیجه به این معنا است که اتفاقی رخ دهد تا اقدام موثری با همه توان صورت پذیرد.

نماینده ولی‌فقیه در شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در کشور 600 هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام وجود دارد که امسال 50 هزار میلیارد تومان برای این منظور تخصیص یافته و با این تفاسیر 12 سال طول می‌کشد که این طرح‌ها تمام شده و به بهره‎برداری برسند.

جلیلی بیان کرد: امسال یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی داریم که هر روز یکی از حوزه‌ها از جمله طلا و ارز و مسکن را متلاطم می‌کند، مهم هدایت صحیح نقدینگی به سمت استان‌ها است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارند.

کلید واژه ها: سعید جلیلی


نظر شما :