وزیر امور خارجه آلمان در آستانه کنفرانس مونیخ: تلاش می‌کنیم که تعهد اروپا به نظم جهانی را دو برابر کنیم

۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۵۳ کد : ۱۹۸۱۷۳۵ سرخط اخبار

وزیر خارجه آلمان با اشاره به برگزاری قریب‌الوقوع کنفرانس امنیتی مونیخ، گفت که تلاش می‌کند که در راستای منافع ملی ، تعهد اروپا به نظم جهانی افزایش یابد.

به گزارش گروه  بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز جمعه در آستانه حضور درکنفرانس امنیتی مونیخ، بر اهمیت کنفرانس امسال با توجه به چندجانبه‌گرایی تاکید کرد.

بنابر گزارش وزارت خارجه آلمان، ماس گفت: «مونیخ جایی است که در آخر این هفته، درباره بحران‌های اصلی سیاسی جهانی رایزنی می‌شود. هر سال بحران‌ها و تنش‌ها در «هتل بایریشرهوف» مطرح می‌شوند اما امسال علاوه بر آنها بحران چند جانبه گرایی هم مطرح است. مدل حیات اروپا بر اساس همکاری است. ما می‌دانیم: خودمختاری ملی تنها با هماهنگی بین المللی امکان پذیر است. بنابراین من تلاش می‌کنم که ما تعهد خود را نسبت به نظم بین المللی دو برابر می کنیم.»

«ولفگانگ ایشینگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ هم در آستانه برگزاری این کنفرانس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «تس‌.د.اف» آلمان گفت که اروپا باید هر چه بیشتر از خود محافظت کند و افزود: «ما باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا از امنیت خود دفاع کنیم و به این موارد در این روزها خواهیم پرداخت.»

پنجاه ‌و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ از امروز  ۱۵ تا ۱۷ فوریه (۲۶ تا ۲۷ بهمن‌ماه) در هتل «بایریشرهوف» تحت تدابیر امنیتی برگزار می‌شود و همچون سال‌های گذشته مقاماتی از سراسر جهان در این کنفرانس شرکت خواهند کرد. چهار هزار و 400 نیروی پلیس تامین امنیت کنفرانس امسال را بر عهده دارند که 400 نفر از سال گذشته بیشتر است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر ،«محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاسیت خارجی اتحادیه اروپا، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین، «شیخ حسینه واجد» نخست‌وزیر بنگلادش، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، «اورسولا فون‌درلین» وزیر دفاع آلمان و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان از جمله شرکت‌کنندگان در نشست امسال هستند.

 «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران هم برای شرکت در کنفرانس مونیخ، امروز جمعه وارد آلمان شد. «محمد علی الحکیم» و «محمد بن عبدالرحمن الثانی» وزرای خارجه عراق و قطر دیگر افرادی هستند که قرار است در کنفرانس امسال شرکت کنند.

کلید واژه ها: کنفرانس امنیتی مونیخ


نظر شما :