بعیدی‌نژاد: نتانیاهو میزبان کنفرانس ورشو را تحقیر کرد

۲۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۲ کد : ۱۹۸۱۷۴۰ سرخط اخبار

سفیر ایران در لندن با بیان این‌که کنفرانس ورشو صرفا تریبونی بود در اختیار دولت افراطی ترامپ و نتانیاهو تا اروزهای پلیدشان را مطرح کنند، تصریح کرد: نتانیاهو در پایان جلسه در ورشو و در حضور خبرنگاران، لهستانی‌ها را همدست نازی‌ها در هولوکاست و قتل عام یهودیان معرفی کرد و دولت میزبان و مردم لهستان را در کشور خودشان توهین و تحقیر کرد؛ نمک خورد و نمکدان شکست.

به گزارش ایسنا، حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توئیتر خود با اشاره به کنفرانس ورشو نوشت:

۱- نشست ورشو بدون تصویب سندی به پایان رسید. جلسه فقط تریبونی بود در اختیار دولت افراطی ترامپ و نتانیاهو برای بیان آرزوهای پلید خود.

۲- اختلاف آمریکا و اروپا پیرامون ایران بسیار واضح بود. موگرینی و وزیران خارجه مهم اروپا شرکت نکردند. حتی وزیر خارجه انگلیس فقط به افتتاحیه آمد و زود برگشت.

۳- آمریکا در موضعی جدید از اروپا درخواست کرد که از برجام خارج شود که اروپا برعکس از برجام حمایت کرد. حتی وزیر خارجه لهستان هم به عنوان میزبان در جمع‌بندی نهایی خود مجبور شد به اختلاف آشکار اروپا و آمریکا اذعان کند و بگوید که کشورهای اروپایی بر خلاف آمریکا بر اجرای برجام تاکید دارند.

۴- آنچه از نشست پخش شد سخنان نفرت‌بار پنس، نتانیاهو و پمپئو بود. مشارکت دیگران به سکوت و عکس یادگاری گذشت. اما نشست غایبان بزرگی داشت: ایران، روسیه، چین، ترکیه، لبنان، سوریه، قطر و فلسطین، که دو عضو دائم شورای امنیت و اعضای کلیدی منطقه هستند که بدون آنها بحث در مورد خاورمیانه بی‌معناست.

۵- همزمان با نشست ورشو، سران سه کشور مهم ایران، روسیه و ترکیه در خصوص یکی از مهمترین مباحث خاورمیانه یعنی سوریه، تصمیمات مهمی اتخاذ کردند. دو صحنه رویارویی قطب‌بندی تحولات خاورمیانه یعنی ورشو و سوچی نشان داد که کلید تأثیرگذاری عملی بر تحولات خاورمیانه در اختیار کدام کشورهاست.

۶- نتانیاهو در پایان جلسه در ورشو و در حضور خبرنگاران، لهستانی‌ها را همدست نازی‌ها در هولوکاست و قتل عام یهودیان معرفی کرد و دولت میزبان و مردم لهستان را در کشور خودشان توهین و تحقیر کرد؛ نمک خورد و نمکدان شکست و نشان داد که آنها حتی به خادمان خود هم رحم نمی‌کنند. هنیئا لهم!

کلید واژه ها: حمید بعیدی نژاد نشست ورشو


( ۵ )

نظر شما :