هند ۴۵ درصد کمتر از ایران نفت خرید

۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۶ کد : ۱۹۸۱۷۵۷ سرخط اخبار

خرید نفت هند از ایران در ماه ژانویه 45 درصد کاهش یافت و به 270 هزار 500 بشکه در روز رسید.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، رویترز به نقل از آمارهای رهیابی کشتی‌ها نوشت خرید نفت هند از ایران در ماه ژانویه 45 درصد کاهش یافت و به 270 هزار 500 بشکه در روز رسید که کمتر از روزانه 300 هزار بشکه‌ای است که برای این ماه برآورد شده بود؛ زیرا برخی از محموله‌ها تاخیر داشتند.

هند اجازه دارد تا ماهانه 1.25 میلیون تن نفت خام از ایران بخرد؛ بر اساس آمار رهیابی نفتکش‌ها، واردات روزانه حدود 300 هزار بشکه‌ای هند از ایران در ماه ژانویه 10.4 درصد کمتر از ماه دسامبر بود.

بر اساس آمارها، ایران در ماه ژانویه، هفتمین تامین‌کننده نفت هند بود در حالی که در ماه دسامبر در جایگاه ششم قرار داشت و در سال گذشته در مکان سوم بود. سهم ایران در واردات نفتی هند از حدود 10 درصد در سال گذشته، به حدود 6 درصد در ماه گذشته کاهش یافت.

در ده ماه نخست سال مالی جاری که از ماه آوریل آغاز شد، واردات نفت هند از ایران 14.5 درصد افزایش یافت و به 507 هزار بشکه در روز رسید زیرا پالایشگاه‌های هندی خرید نفت از ایران را در آستانه آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به علت تخفیف‌های تهران افزایش دادند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران سال گذشته گفت تهران امید دارد که در سال 19-2018 بیش از 500 هزار بشکه نفت از هند بفروشد و تقریبا هزینه حمل رایگان و دوره اعتبار پرداخت طولانی‌تری برای تقویت فروش به دهلی‌نو پیشنهاد کرده بود.

به گفته یک مقام دولتی هند، پالایشگاه‌های هندوستان پترولیوم و بهارات پترولیوم، مانگلور و ایندین اویل، در ماه فوریه هم‌اندازه ماه مارس از ایران نفت می‌خرند.

شرکت ملی نفت هند در ماه فوریه 5 میلیون بشکه نفت سفارش داد، پالایشگاه‌ مانگلور 2 میلیون بشکه و هندوستان پترولیوم و بهارات پترولیوم هر کدام یک میلیون بشکه نفت سفارش دادند.

کلید واژه ها: هند


( ۱ )

نظر شما :