سفر مدیر اینستکس به تهران برای شروع، بد نیست

۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۳ کد : ۱۹۸۲۲۴۷ سرخط اخبار

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اقدامات اروپایی‌ها درباره‌ برجام را مناسب ندانست و گفت: این که مدیر اینستکس به تهران آمده کافی نیست. ما منتظر اقدامات عملی‌تر هستیم.

محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر مدیر اینستکس به تهران و دیدار با رؤسای نمایندگی‌های آلمان، فرانسه و انگلیس در تهران و مذاکره با هیات کارشناسی ایران گفت: متاسفانه اروپایی‌ها در این ایستگاه مانده‌اند که برجام چیز خوبی است. قرار بود اقدامات اروپایی ها منجر به اتفاقاتی شود که نتیجه آن استفاده ایران از انرژی صلح آمیز هسته‌ای و فضای بهتر سیاسی و اقتصادی با دنیا باشد. اما نه تنها این اتفاق رخ نداد که اروپا با تحریم‌های آمریکا همراهی کرد. این که اکنون مدیر اینستکس به ایران آمده تنها می‌توان این واکنش را داشت که برای شروع بد نیست اما کافی هم نمی‌باشد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نامه‌ بیش از ۵۰ مقام نظامی و دیپلمات پیشین آمریکا برای بازگشت به برجام گفت: در آمریکا هسته‌ کوچکی خواستار خروج از برجام بوده که همان‌ها هم تصمیم گیر هستند. آن هم در شرایطی که بسیاری از کارشناسان آمریکایی با این تصمیم مخالفت کردند. البته که ترامپ بیشتر به دنبال سیاست‌های افراطی است و خیلی دوست دارد که صهیونیست‌ها از او راضی باشند به طوری که اخیراً گفته اگر در اسرائیل کاندیدا شود حتما رای می‌آورد.

کلید واژه ها: اینستکس


نظر شما :