دیدارهای ظریف در قم

۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۴ کد : ۱۹۸۲۳۲۴ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان دیروز (دوشنبه) در قم با علما و آیات عظام دیدار و گفتگو کرد. 

دیدارهای امروز ظریف در قم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که امروز (دوشنبه) سفری یک روزه به قم داشت، در ادامه دیدارهای خود با آیات عظام در قم، با آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کرد. 

 

13971228000169_Test_PhotoL.jpg

 

در این دیدار وزیر امور خارجه ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران، شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی را تشریح کرد.

آیت الله العظمی جوادی آملی نیز در این دیدار با اشاره به پیام انقلاب اسلامی افزود: سفیر ایران اسلامی باید پیام ملی، منطقه ای و بین‌المللی اسلام را بشناسد و معرفی کند.

ایشان افزود: ایران بسیار قدرتمند است و اگر فردوسی ای بود که حماسه این عظمت را می‌سرود بسیار در معرفی ایران در جهان موثر بود چون ما در سطح جهانی حرف داریم.

*حجت الاسلام و المسلمین محمدطاهر ربانی رئیس نمایندگی وزارت خارجه در قم شد

وزیر امور خارجه همچنین بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قم شرکت کرد. در این جلسه ظریف به طور رسمی حجت الاسلام و المسلمین محمدطاهر ربانی را به عنوان رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قم معرفی کرد.

 

13971228000172_Test_PhotoL.jpg

 

محمدجواد ظریف همچنین در ادامه دیدارهایش در قم با آیت الله علوی بروجردی دیدار کرد. در این دیدار در خصوص آخرین تحولات روابط و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و نیز مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی تبادل نظر شد. وزیر امور خارجه همچنین گزارشی از سفر تاریخی رئیس جمهور اسلامی ایران به عراق ارائه کرد.

 

13971228000168_Test_PhotoL.jpg

 

وزیر امور خارجه همچنین عصر امروز نیز با آیت الله العظمی مکارم شیرازی دیدار کرد. در این دیدار وزیر امور خارجه گزارشی از آخرین تحولات روابط خارجی به ویژه در حوزه همسایگان و منطقه ارائه کرد. وزیر امور خارجه اتحاد و همدلی در کشور را لازمه عبور از مشکلات خواند و رهنمودهای علما در این زمینه را کارساز و امیدآفرین تواند. 

 

13971228000178_Test_PhotoL.jpg

 

سپس آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن قدردانی از زحمات و خدمات وزیر امور خارجه توصیه‌هایی در خصوص روابط با کشورهای همسایه و مسائل جهان اسلام ارائه کرد. 

ایشان ضمن ابراز انزجار از حادثه تروریستی علیه مسلمانان در نیوزیلند از ابتکار وزارت امور خارجه در پیشنهاد برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی قدردانی کرد و آن را ضروری خواند.

به گزارش فارس، در دیدار وزیر امور خارجه با آیت الله العظمی سبحانی نیز پس از ارائه گزارشی مبسوط توسط ظریف، ایشان ضمن قدردانی از زحمات و خدمات وزیر امور خارجه بر ضرورت تقویت روابط با کشورهای همسایه و منطقه به ویژه با جهان اسلام تاکید کرد.

 

13971228000164_Test_PhotoL.jpg

 

ظریف در آخرین دیدار خود با علما و مراجع عظام تقلید در قم شامگاه امشب با آیت الله العظمی شبیری زنجانی دیدار کرد. در این دیدار ظریف گزارشی از آخرین تحولات روابط خارجی و دستاوردهای سیاست خارجی کشور به ویژه در حوزه همسایگان و سفر پر بار رئیس جمهور به عراق ارائه کرد.

 

13971228000160_Test_PhotoL.jpg

 

آیت الله العظمی شبیری زنجانی نیز در این دیدار از مجاهدات و زحمات توام با اخلاص کارگزاران نظام قدردانی کرد و آن را نزد خداوند ماجور خواند. ایشان اتحاد مردم و توحید کلمه را رمز موفقیت برشمرد.

وزیر خارجه پیش از این نیز با آیات عظام نوری همدانی، صافی گلپایگانی و وحید خراسانی و همچنین حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی دیدار کرده بود.

کلید واژه ها: محمد جواد ظریف


نظر شما :