کارشناس ارشد فاکس نیوز در دفاع از عکس گرفتنش با ظریف، اظهارات ضدسعودی خود را تکرار کرد

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۲ کد : ۱۹۸۳۰۹۹ سرخط اخبار

کارشناس با سابقه شبکه «فاکس نیوز» در جواب هجمه‌ها به توییت او علیه اعدام 37 شهروند عربستانی و دیدار با وزیر خارجه ایران تاکید کرد که هجمه‌کنندگان به دلیل سکوت در برابر جنگ یمن و حملات 11 سپتامبر، افرادی ریاکار هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جرالدو ریورا» کارشناس ارشد شبکه آمریکایی مورد علاقه «دونالد ترامپ» بعد از مواجه شدن با هجمه‌های حامیان عربستان سعودی به دلیل اظهاراتش درباره ایران، در توییتی تازه به نقش‌آفرینی مستقیم ریاض در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، «کشتار در یمن» و قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی  در استانبول اشاره کرده است. 

ریورا کارشناس و مجری برجسته شبکه «فاکس‌ نیوز» که یکی از حامیان سرسخت «دونالد ترامپ» محسوب می‌شود، که بعد از یک اظهارنظر توییتری درباره ایران با هجمه گسترده چهره‌های طرفدار عربستان سعودی رژیم صهیونیستی و دشمنان شناخته شده ایران قرار گرفته، توییت تازه‌ای منتشر کرده است.

او پیشتر با انتشار عکسی از دیدار خود با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در نیویورک نوشته بود: « همراه جناب محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران. هر عقیده‌ای هم که درباره کشور کهن او داشته باشید، به هر حال آن‌ها اقلیت‌های مذهبی را کشتار نمی‌کنند، شبیه عربستان سعودی که همین اخیرا ۳۷ نفر را اعدام کرده که ۳۳ نفرشان شیعه بودند».

 

این توییت، واکنش‌های بسیاری را در پی داشته و با انتقاد حامیان عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و افرادی که مواضع به شدت ضد ایرانی دارند، مواجه شده است.

ریورا در توییت تازه خود در جواب به این هجمه‌ها نوشت: « خطاب به آنهایی که از دیدارم با وزیر امور خارجه ایران انتقاد می‌کنند، آیا شما از اعدام دسته‌جمعی اخیر در عربستان سعودی هم انتقاد کردید؟ درباره کشتار در یمن چطور؟ (حملات) ۱۱ سپتامبر؟ (قتل) خاشقچی؟ این ریاکاری متکبرانه را کنار بگذارید. شاید شما در لیست حقوق بگیران (عربستان سعودی) هستید».

این اولین باری نیست که این کارشناس ارشد آمریکایی و خبرنگار باسابقه مواضع عربستان سعودی را به باد انتقاد گرفته و موضع آمریکا در قبال ایران را نکوهش کرده است.

او مردادماه سال ۱۳۹۷ در شبکه فاکس نیوز گفته بود: « کل سیاست ما درباره ایران، سیاستی ورشکسته است، ما در خاورمیانه کاملا دشمن‌مان را عوضی گرفته‌ایم. تجربه من از دهه‌ها پوشش و مخابره گزارش‌ها درباره جنگ‌ها، اذیت و‌ آزارها و اقدامات شر عربستان سعودی را نشان می‌دهد، ربایندگان هواپیماها در (حملات) ۱۱ سپتامبر از عربستان سعودی بودند، آنها داعش هستند، آنها القاعده هستند، آنها الشباب هستند. این سنی‌ها و عربستان سعودی هستند که مشکلات واقعی هستند. به نظر من، ما می‌توانیم با ایرانی‌ها تعامل کنیم. سعودی‌ها ما را خریده‌اند، سعودی‌ها سیاست خارجی ما را خریده‌اند».

 ریورا سال ۱۳۹۴ هم در یک برنامه جنجالی خطاب به مجری فاکس نیوز گفته بود: «منشا تمام شرارت‌ها عربستان سعودی است. مهاجمین یازده سپتامبر چه کسانی بودند؟ بگذار حرفم را تمام کنم. همه آن‌ها از عربستان سعودی بودند. القاعده، الشباب، النصره، بوکوحرام، القاعده... این‌ها هیچ فرقی با هم ندارند، همه آن‌ها سنی‌های افراطی هستند، که منابع مالی آن‌ها توسط بخشی از خاندان سلطنتی عربستان سعودی تأمین شده است»

کلید واژه ها: محمد جواد ظریف


( ۱ )

نظر شما :