پشت پرده حاشیه سازی درباره روابط بین سردار سلیمانی و ظریف

۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۵ کد : ۱۹۸۵۵۵۵ سرخط اخبار

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با رد وجود تعارض بین سردار سلیمانی و ظریف، از برخی حاشیه‌سازی‌ها در این زمینه ابراز تاسف کرد و گفت که این اقدامات در فضای بین‌المللی هزینه‌بر است.

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا رحیمی در نشست خبری و در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: متاسفانه عده‌ای به دنبال شکل دادن خط تعارض دو گانه‌ای هستند به این معنا که سردار سلیمانی فعالیت میدانی می‌کند و آقای ظریف فعالیت دیپلماسی می‌کند و می‌خواهند این خط را پررنگ کنند. در حالیکه هم آقای ظریف و هم سردار سلیمانی از رهبری ماذون هستند و هماهنگی بالادستی بین خط میدانی و دیپلماسی ایجاد شده و این دو خط هیچ گاه با یکدیگر تلاقی نکرده‌اند.

وی ادامه داد: عده‌ای می‌خواهند خط موشکی دفاعی و میدانی را پررنگ کنند و طرفداران دیپلماسی هم می‌خواهند خط دیپلماسی را پررنگ کنند. در حالیکه این دو خط با هماهنگی با هم جلو می‌روند. این حاشیه سازی‌ها هم برای دیپلماسی کشور جای تاسف دارد و خصوصا در فضایی بین‌المللی برای کشور هزینه بر است. 

اهم اظهارات نماینده تهران در مجلس را بخوانید؛

*خوشبختانه ما شاهد این هستیم که در فضای بین‌المللی و علی رغم این تحریم آقای ظریف ماموریت‌هایش را متوقف نکرد و همچنان فضای بسته را باز می‌کند. خصوصا دیدار ایشان با امیر قطر این امیدواری را بیشتر ایجاد کرده که این فعالیت‌ها ادامه یابد. 

*مهمترین نیاز شرایط سیاسی داخلی ما خصوصا در مجلس این است که فراکسیون‌ها کارنامه عملکرد خود را ارائه کنند تا در معرض نقد تحلیل‌گران قرار گیرند و امیدواریم فراکسیون امید هم زودتر این گزارش را ارائه کند. 

*سال گذشته گزارشی در جلسه غیر علنی مطرح شد اما در حادثه منا موضوع مقصر دانستن ایران مطرح نبود. هزینه‌های دادرسی را باید سازمان حج پرداخت کند.

کلید واژه ها: سردار سلیمانی محمد جواد ظریف


( ۱ )

نظر شما :