ایران سامانه پدافندهوایی جدید رونمایی می‌کند

۰۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۴ کد : ۱۹۸۵۷۵۷ سرخط اخبار

 ایرنا- جانشین فرمانده نیروی پدافندهوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام رونمایی از سامانه پدافند هوایی پیشرفته بومی تحت عنوان "عقاب"، گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های این سامانه ایجاد شرایط ابهام برای دشمن است چرا که اطلاعات این سامانه در داخل کشور است و دشمن نمی‌تواند تصور کند که با چه چیزی مواجه خواهد شد.

امیر سرتیپ «علیرضا الهامی» در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا اظهار داشت: سامانه پدافند کوتاه برد "عقاب" کوتاه برد و کاملا متحرک است و توانایی مقابله و انهدام انواع اهداف پرنده به ویژه موشک های کروز را دارد.

وی افزود: سامانه پدافندهوایی عقاب جدیدترین سامانه پدافندی ایران است که اکنون در تست های نهایی را پشت سر می گذارد.

جانشین فرمانده نیروی پدافندهوایی ارتش تاکید کرد: پس از پیوستن عقاب به شبکه یکپارچه پدافندی کشور قدرت جمهوری اسلامی ایران برای رویارویی با اهداف پروازی بیشتر می شود.

الهامی اضافه کرد: با دستیابی به فن‌آوری طراحی و تولید این سامانه، امروز پدافند هوایی به هیچ کشوری وابستگی ندارد و نیازهای تجهیزاتی خود را به صورت کامل در داخل کشور تامین می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های این سامانه ایجاد شرایط ابهام برای دشمن است چرا که اطلاعات این سامانه در داخل کشور است و دشمن نمی‌تواند تصور کند که با چه چیزی مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه از یکی دیگر از دستاوردهای دفاعی با نام سامانه ارتفاع بلند باور ۳۷۳ با حضور رئیس جمهوری، وزیر دفاع و مقام های ارشد نظامی رونمایی شد. به گفته فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش،  سامانه باور ۳۷۳ توانایی شناسایی همزمان ۳۰۰ هدف و اولویت‌بندی ۱۰۰ هدف را دارد و می‌تواند به صورت همزمان با ۶ هدف درگیر شود که این توانایی قابل افزایش است.

کلید واژه ها: پدافند هوایی


( ۴ )

نظر شما :