عمران‌خان: ترامپ و بن سلمان از من خواستند با ایران صحبت کنم

۰۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۹ کد : ۱۹۸۶۴۸۶ سرخط اخبار

 ایرنا- نخست وزیر پاکستان گفت؛ رییس جمهوری آمریکا و ولیعهد عربستان از وی خواسته اند تا برای تنش‌زدایی در خلیج فارس با رییس جمهوری اسلامی ایران گفت وگو کند.

«عمران خان» عصر سه شنبه به وقت محلی در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک با اعلام این مطلب به دیدار روز گذشته خود با «دونالد ترامپ» اشاره کرد و افزود: رییس جمهوری آمریکا از من‌ خواست تا موضوع تنش زدایی در منطقه را در جریان دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران مطرح کنم.

وی اظهار کرد: همچنین قبل از عزیمت به نیویورک، سفر رسمی به عربستان انجام داده و با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیداری داشتم که بن سلمان نیز از من خواست درباره رویدادهای اخیر در خلیج فارس و تنش‌زدایی میان تهران و ریاض، با حسن روحانی رییس جمهوری ایران صحبت کنم.

عمران خان ادامه داد: من پیام ترامپ مبنی بر تنش‌زدایی و توافق را به رییس جمهوری ایران رساندم. ما از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد؛ البته نمی‌خواهیم جزییات بیشتری در این خصوص بیان کنیم.

نخست وزیر پاکستان گفت که امیداوار است درگیری در منطقه روی ندهد؛ زیرا معتقد است که جنگ هرگز راه‌ حل مشکلات نیست.

وی هشدار داد: در صورت بروز درگیری، بودجه کشورهای منطقه تحت تأثیر قرار گرفته و قیمت جهانی نفت افزایش بسیاری خواهد یافت و این وضع به افزایش فقر در منطقه منجر می‌شود؛ به همین دلیل ما مُصرّانه در صدد ایفای نقش برای کاهش تنش‌ها در منطقه هستیم.

نخست وزیر پاکستان روز گذشته با حضور در محل اقامت رییس جمهوری اسلامی ایران در نیویورک با دکتر حسن روحانی دیدار و گفت وگو کرد.

عمران‌خان در این دیدار اظهار امیدواری کرد؛ بتواند نقش بزرگی در کاهش تنش میان ایران و آمریکا بازی کند.

وی همچنین با اشاره به کمک های ایران در چند دهه گذشته به ملت و دولت پاکستان، برای هر گونه همکاری جهت کاهش تنش در منطقه اعلام آمادگی کرد.

عمران خان تشکر ویژه خود و ملت پاکستان را از رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسؤولان ایرانی برای اتخاذ مواضع صحیح و اصولی در حمایت از مردم کشمیر اعلام کرد.

کلید واژه ها: عمران خان


( ۴ )

نظر شما :