دشمن با کوچکترین اشتباه در خلیج فارس پاسخ کوبنده می‌گیرد

۱۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۶ کد : ۱۹۸۶۷۶۰ سرخط اخبار

-ایرنا- فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه استان بوشهر گفت: امروز نیروهای مسلح ما در بالاترین سطح آمادگی دفاعی در سطح منطقه و جهان هستند و درصورت کوچکترین اشتباه محاسباتی درخلیج فارس با پاسخ کوبنده مواجه خواهند شد.

سردار پاسدار رمضان زیراهی سه شنبه شب در مراسم  سی دومین سالگرد شهدای خلیج فارس در روستای  بحیری شهرستان دشتی استان بوشهر گفت: امروز سالروز حماسه آفرینی رزمندگان دلاور بوشهری است که در ۱۶ مهر ماه سال ۱۳۶۶ با رشادت در برابر متجاوزان در خلیج فارس ایستادند و آنان را در این آبراه دفن کردند.

وی افزود: شهیدان حماسه خلیج فارس در چنین روزی پس از تجاوز نظامیان آمریکا و متحدانش  به آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و ناامن کردن این آبراه با هدف قرار دادن کشتی‌ها و شناوری تجاری و اقتصادی از جمله نفت‌کش‌ها و سکوهای نفتی ایران در آب‌های خلیج فارس، در حماسه‌ای ماندگار ضربات مهلک و کوبنده‌ای بر دشمن استکباری وارد کردند که تا همیشه در تاریخ ماندگار است.

سردار زیراهی تاکید کرد: در ۱۶ مهر سال ۱۳۶۶ زمانی که آمریکایی‌ها به حمایت از رژیم بعثی صدام، به شناورهای تجاری و سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس حمله کردند، سرداران بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدی‌ها به فرماندهی سردار نادر مهدوی  در عملیات مقابله به مثل، ضربات کوبنده‌ای به آمریکا و متحدانش  وارد کردند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اظهارداشت: ناوگروه ذوالفقار به فرماندهی شهید نادر مهدوی با انجام عملیاتی غرور آفرین، آمریکا و استکبار جهانی را در خلیج فارس تحقیر کردند.

 وی افزود: سرداران شهید مهدوی وتوسلی و شهدای خلیج فارس مایه افتخار استان بوشهر و دشتی هستیند.

وی تاکید کرد: سرداران مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج فارس حماسه ‌سازانی هستند که در عین مظلومیت ولی با پایداری و پایمردی حماسه آفریدند و بینی استکبار جهانی را به خاک مالیدند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه بیان کرد: شهیدان نبرد مستقیم با آمریکای متجاوز در خلیج فارس در این برهه حساس و مهم در حالی که همه کشورهای شرقی وغربی  در حمایت از رژیم  بعثی صدام خلیج فارس را ناامن کرده‌ بودند با روحیه  جهاد و شهادت‌طلبی‌، هیمنه استکبار جهانی را شکستند.

۱۶ مهر سال ۱۳۶۶شهید نادر مهدوی همراه با سرداران شهید غلامحسین توسلی، بیژن گرد، نصرالله شفیعی، آبسالانی، محمّدیها، مجید مبارکی شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، برای انجام گشت زنی، با استفاده از ۲ فروند قایق و ناوچه طارق به سمت جزیره فارسی حرکت کردند.

پس از رسیدن به جزیره فارسی صدای انفجار مهیب ناشی از انهدام رادار پایگاه فرماندهی توسط بالگردهای آمریکایی را شنیدند و لحظاتی بعد، سردار شهید مهدوی و همرزمانش یک فروند بالگرد کبری MS۶ متعلق به نیروهای آمریکایی را بالای سر خود دیدند.

شهید مهدوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را برای انجام عملیات مقابله به مثل فرا خواند، هنوز دقایقی از انهدام رادار فرماندهی نگذشته بود که قایق حامل شهید آبسالان و شهید نصرالله شفیعی نیز هدف اصابت موشک آمریکایی‌ها قرار گرفت.

موشک دیگری نیز توسط دشمن به سمت اعضای ناوگروه شلیک شد که به هدف اصابت نکرد و بالگردهای آمریکایی بشدت به طرف ناوچه طارق تیراندازی می‌کردند.

سردار شهید مهدوی و یارانش، تصمیم گرفتند بالگردها را بزنند و پس از ۱۵ دقیقه درگیری شدید، با استفاده از یک فروند موشک استینگر، یکی از این بالگردها را ساقط کردند.

 نادر مهدوی به اتفاق بیژن گرد هم به طرف بالگردهای آمریکایی در هوا شلیک می‌کردند و هم در پی گرفتن شهدا و زخمی‌ها از آب بودند که پس از ۲۰ دقیقه رزم جانانه زنده به چنگال دشمن افتادند.

نادر مهدوی بر عرشه ناو جنگی یو اس اس چندبار آماج شکنجه‌های وحشیانه دشمن قرار گرفت و سینه‌ اش با میخ های بلند آهنین سوراخ شد و بدین ترتیب مظلومانه به شهادت رسید.

پس از گذشت ۶ روز، پیکرهای مطهر شهدا و اسرا از مسقط پایتخت کشور عمان تحویل مقام های ایرانی و از مرز هوایی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

روستای بحیری شهرستان دشتی با یکهزار نفر جمعیت و تقدیم ۱۷ شهید در فاصله ۸۵ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

در این مراسم از خانواده سردار شهید نادر مهدوی و توسلی  حماسه سازان عملیات خلیج فارس در سال ۶۶ تجلیل شد.

کلید واژه ها: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی


( ۳ )

نظر شما :