روحانی: هنوز هم برای مذاکره پیام می‌دهند

۰۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۳ کد : ۱۹۸۷۰۴۸ سرخط اخبار

رئیس‎جمهور، گفت: هنوز هم برای مذاکره پیام می‌دهند و پیام خواهند داد و البته دولت راه خود را با عزت ادامه خواهد داد.

به گزارش افکارنیوز،  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز چهارشنبه در بخشی از سخنانش در جلسه هیئت دولت با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و شهادت امام مجتبی(ع) و علی بن موسی الرضا(ع)، گفت: پیامبر اسلام(ص)، پیامبر رحمت، هدایت و اخلاق بود و مهم نیست که پیامبر(ص) چه تعداد از مردم را مسلمان کرد و یا مسلمانان چه سرزمین‌هایی را فتح کردند و یا در چه جنگ‌هایی پیروز و یا شکست خوردند بلکه مهم این است که پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) فرهنگ جدیدی به جامعه عرضه کرده و تحول و انقلاب بزرگی بوجود آوردند.

اخبار سیاسی- رئیس جمهور افزود: خداوند متعال نه تنها پیامبر اسلام(ص) را رحمت برای مسلمانان و منطقه حجاز می‌داند بلکه ایشان را رحمت برای همه جهانیان می‌شناسد و هدف نهایی این پیامبر(ص) اخلاق بود.

روحانی خاطر نشان کرد: در انقلاب اسلامی هم زمانی پیروز هستیم که در کشورمان اخلاق حاکم باشد و چنانچه در جامعه‌ ما دروغگو در منظر افکار عمومی سقوط کند و کسی که تهمت می‌زند، منفور گردد و سوء ظن، منکر و برادری معروف باشد، این مسیر، مسیر اسلام و قرآن مجید است و انقلاب اسلامی نیز با حرکت در این مسیر معنا می‌یابد.

رئیس جمهور اظهار داشت: اینکه برخی بخواهند درشت‌گویی کرده و سخنان غیرمنطقی و بی‌پایه و واهی و شعاری را به عنوان انقلاب محسوب کنند، اینگونه رفتارها شاید به برخی از انقلاب‌ها شباهت داشته باشد ولی هیچ ربط و شباهتی به انقلاب اسلامی ندارد.

روحانی با بیان اینکه راه انقلاب اسلامی پیروی از سیره و پیامبر اسلام(ص) است، گفت: اگر رفتار، اخلاق، هدایت‌خواهی، تواضع و دوستی‌مان به پیامبر شباهت داشته باشد در آن صورت در مسیر اسلام و ایمان واقعی هستیم.

کلید واژه ها: حسن روحانی


( ۱ )

نظر شما :