روحانی تهران را به مقصد باکو ترک کرد

۰۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۴ کد : ۱۹۸۷۰۶۷ سرخط اخبار

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت رسمی همتای آذربایجانی خود جهت حضور و سخنرانی در هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به باکو سفر کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در رأس یک هیئت عالی‌رتبه اقتصادی و در پاسخ به دعوت رسمی الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان جهت حضور و سخنرانی در هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد طی مراسمی رسمی تهران را به مقصد باکو ترک کرد.

اخبار سیاسی- در مراسم بدرقه رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و جمعی از اعضای کابینه دولت حضور داشتند.

در این سفر وزرای امور اقتصاد و دارائی، راه و شهرسازی، نیرو و همچنین تعدادی از مشاوران و معاونان دفتر رئیس جمهوری روحانی را همراهی می‌کنند.

رئیس جمهوری علاوه بر سخنرانی در اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و تشریح و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسایل مهم منطقه‌ای و بین المللی، دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با رئیس جمهور آذربایجان خواهد داشت که در آن مهمترین مسائل در روابط تهران - باکو و روند اجرای موافقتنامه‌ها و طرح‌های مشترک بررسی می‌شود.

دیدارهای جداگانه با برخی سران حاضر در این اجلاس و گفت‌وگو درباره مهترین مسائل فی‌مابین، منطقه‌ای و بین المللی از جمله دیگر برنامه‌های سفر روحانی به کشور آذربایجان است. رئیس جمهوری شامگاه جمعه به تهران باز خواهد گشت.

کلید واژه ها: حسن روحانی


( ۲ )

نظر شما :