روحانی: روز به روز جایگاه ایران در بین کشورها و ملت‌های جهان ارتقا می‌یابد

۰۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۵ کد : ۱۹۸۷۰۶۸ سرخط اخبار

 رئیس جمهور گفت: روز به روز جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بین کشورها و ملت های جهان بیش از گذشته ارتقا یافته است.
به گزارش افکارنیوز،  حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور که به منظور شرکت در هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به باکو سفر می‌کند پیش از عزیمت به آذربایجان در فرودگاه مهرآباد گفت: این سفر برای شرکت در هجدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد است که بنا به دعوت رئیس جمهور محترم آذربایجان جناب آقای الهام علی اف صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: برای ما بسیار مهم است در شرایطی که آمریکایی‌ها بر طبل یکجانبه‌گرایی می زنند و می خواهند در امور همه مناطق جهان مداخله کنند و دشمنی های شان نسبت به ملت ایران از همیشه روشن تر و آشکارتر است، باید در همه اجلاس های منطقه ای و اجلاس های سنتز جهانی و سازمان‌های بین‌المللی حضور فعالی داشته باشیم.

رئیس جمهور گفت: آمریکایی‌ها از اول دنبال این بودند که جمهوری اسلامی ایران را منزوی کنند و (ایران) کشوری باشد که تنها بماند اما به حمدالله روز به روز جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بین کشورها و ملت های جهان بیش از گذشته ارتقا یافته است.

روحانی تاکید کرد: امروز دیگر برای هیچکس تردید باقی نمانده که جمهوری اسلامی ایران یک کشور بسیار مهم و تاثیرگذار در منطقه است و باز برای کسی تردید باقی نمانده است که این ملت بزرگ در برابر توطئه های دشمنان و به ویژه آمریکا و تحریم و حصر آنها به زانو در نمی‌آید و راه خود را ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بنابراین در این شرایط حضور ما در این گونه اجلاس ها با اهمیت تر از گذشته است و خوشحالم که جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر حضور فعال‌تری در اتحادیه های منطقه ای داشته است.

روحانی اظهار داشت: اخیراً با اتحادیه اوراسیا یک توافق موقت امضا کردیم و در اجلاس سران آنها در ارمنستان شرکت کردیم. در «اکو» بوده‌ایم و حضور داریم. دیدارهایی که بر اساس روند آستانه بین ایران، روسیه و ترکیه ایجاد می‌شود و اجلاسی که بین آذربایجان، ایران و روسیه تشکیل می‌شود و اجلاس هایی که بین ایران و هندوستان و افغانستان تشکیل می‌شود و سایر اجلاس هایی که در سطح منطقه داریم همه بر این مبناست که جمهوری اسلامی باید حضور فعال تر در منطقه و در سطح جهانی داشته باشد.  

کلید واژه ها: حسن روحانی


( ۱ )

نظر شما :